حبیب یزدان پناه :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه 14 پروژه در حوزه گردشگری در حال اجرا است، گفت: برآورد حجم سرمایه گذاری این پروژه ها 167 میلیارد و 700 میلیون تومان است.
کد خبر: ۶۷۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ 31 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: تعدادی از این پروژه ها از پیشرفت خوبی برخوردار است و تا پایان امسال آماده افتتاح می شود و برخی نیز طی سال های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

یزدان پناه با بیان اینکه این پروژه ها شامل مراکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری، هتل های 2 و 3 ستاره، اقامتگاه های بومگردی و اردوگاه گردشگری به میزان 252 میلیارد و 300 میلیون تومان نیازمند تسهیلات است، افزود: با بهره برداری از این پروژه ها در مجموع برای حدود 500 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر رویکرد سازمان میراث فرهنگی مبنی بر واگذاری تصدی گری های حوزه گردشگری به بخش غیردولتی، عنوان کرد: برنامه‌ریزی جهت جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری استان در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: برای رونق گردشگری در خراسان شمالی به دنبال تقویت سمن ها و استفاده از توان مردم جهت به فعلیت تبدیل شدن پتانسیل ها و ظرفیت های استان هستیم و فعالان صنایع دستی و گردشگری در بخش های روستایی، عشایری و شهری می توانند تسهیلات مناسبی را برای توسعه کار خود دریافت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در راستای استفاده از ظرفیت جوامع بومی و محلی طرح ایجاد اقامتگاه های بومگردی دنبال می شود که تا کنون 28 اقامتگاه در استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند و تا ایام دهه فجر امسال 20 اقامتگاه بومگردی دیگر نیز افتتاح می شود.

یزدان پناه با اشاره به قرار گرفتن گردشگری جزو اولویت های سه گانه استان، گفت: بودجه دولت کفاف بسیاری از امور را نمی‌دهد، در نتیجه با خلاقیت و فعالیت در حوزه‌هایی نظیر گردشگری می‌توان استان‌ را توسعه داد.

وی عنوان کرد: خراسان شمالی باید از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود و برای تحقق این امر باید تمام نهادها و مردم کمک کنند تا جاذبه ها و پتانسیل های استان به طور شایسته و موثر معرفی و در نتیجه زمینه جذب و ماندگاری مسافر فراهم شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار