مطالبات استاندار خراسان شمالی از سازمان پدافند غیرعامل:
استاندار خراسان شمالی در نشست شورای پدافند غیرعامل این استان که به طور ویدئوکنفرانس با وزارت کشور و همزمان در تمام استان ها برگزار شد، به بیان مطالبات استان از این سازمان پرداخت.
کد خبر: ۶۷۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴ 03 November 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا خباز در این نشست اظهار داشت: تجهیز آزمایشگاه های تخصصی اولین درخواست استان از سازمان پدافند غیرعامل کشور است چرا که تشخیص سریع عوامل زیستی و بیولوژیکی از اولویت هاست، بنابراین خواستار اقدامات موثر در این زمینه هستیم.
دکتر خباز ادامه داد: طبق ماده 4 دستورعمل اجرایی ساختار شرح وظایف و تشکیلات واحدها، کمیته پدافند غیرعامل در سطح کشور دستگاه های اجرایی را موظف به ارسال پیشنهادهای سطح بندی و اولویت بندی خود کرده که تاکنون تنها وزارت نیرو در این راستا قدم برداشته است و پیشنهاد ما اجرای این دستورعمل توسط دیگر دستگاه های اجرایی با هدف تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل است.
وی تصریح کرد: لزوم تجهیز شهرداری ها، سازمان های امداد و نجات و دستگاه های خدمات رسان به تجهیزات خاص مقابله با حملات و تهدیدات در حوزه های شیمایی، بیولوژیکی، رادیواکتیو و هسته ای از اهمیت بالایی برخوردار است و بنده بر این موضوع تاکید دارم.
دکتر خباز در پایان این ویدئو کنفرانس گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور 50 درصد از اعتبارات تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل را در اختیار استان قرار داده است بنابراین ضمن قدردانی از این اقدام آنچه مسلم است این که 11 پروژه ناتمام در استان وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبارات و توجه بیشتر مرکز است.
رئیس شورای پدافند غیرعامل خراسان شمالی افزود: برای برخی از پروژه های با اهمیت استان باید در بودجه سال 98 ردیف اعتباری پیش بینی شود چرا که با این اعتبارات قطره چکانی که در اختیار استان قرار می گیرد احتمال به نتیجه رسیدن سریع اهداف بسیار کم است.
دکتر خباز ادامه داد: خراسان شمالی استانی مستعد برای بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه مانند سیل و زلزله است و هم چنین با توجه به این که محورهای مواصلاتی استان سالانه پذیرای افزون بر 20 میلیون زائر و مسافر بوده، بنابراین برای ایجاد آرماش خیال در مردم استان و مسافران باید زیرساخت های لازم فراهم شود.
استاندار گفت: پدافند غیرعامل به زمان، مکان و مرز خاصی محدود نیست، بلکه به وسعت کشور و حتی به وسعت کشورهای همسایه است و در تمامی زمینه های مرتبط با امنیت مردم مانند بهداشت و درمان، اجتماعی، فرهنگی، حوادث غیرمترقبه و ... قابل طرح می باشد.
دکتر خباز گفت: پدافند غیر عامل به معنای ایجاد آمادگی کامل برای پاسخگویی به نیازهای مردم در تمامی سطوح است تا با تسلط کافی و برنامه های اجرایی بتوانیم بحران ها را به درستی مدیریت کنیم.
در این ویدئو کنفرانس، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هم اظهار داشت: ایجاد زیرساخت ها برای هوشمند سازی و بهره مندی از فناوری اطلاعات نباید موجب آسیب پذیری شود چرا که مدیریت یک مجموعه از بیرون و به وسیله یک نرم افزار موجب نفوذ دشمن می شود.
سردار جلالی افزود: امروز دشمن با راه اندازی جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی و بهره مندی از فضای سایبری و فضای مجازی به دنبال ایجاد عملیات روانی در مردم است و ما باید سعی کنیم با پاسخگویی به نیازهای مردم پیروز این میدان باشیم.
وی ادامه داد: امروز استراتژی مقام معظم رهبری مذاکره نکردن با دشمن در ابعاد سیاسی، جلوگیری از جنگ، حمایت از دولت قانونی و مشروع و پاسخ منفی به دیدگاه های در چارچوب تفکرات دشمن است و ما باید پیرو این رویکرد مقاومت و تاب آوری باشیم.
سردار جلالی تصریح کرد: حفظ زیرساخت های کشور و تداوم کارکرد آن ها، شناسایی وابستگی زیرساخت ها به یکدیگر و به حداقل رساندن آن، شناسایی خدمات وابسته به اینترنت و سیستم های نرم افزاری و ارائه راهکار برای جلوگیری از اختلال ناشی از تحریم ها، طرح آمادگی دستگاه های اجرایی برای مقابله با تحریم ها و تهدیدها و احصا و حل مشکلات با برگزاری رزمایش های مختلف و ارائه سازوکارهایی برای مقابله با تحریم ها و حمایت از تولیدات داخلی از جمله مهم ترین وظایف ما در حوزه پدافند غیر عامل است.
وی خطاب به تمامی استانداران تاکید کرد: امسال در طرح مشترک استان ها و شهرهای بالای 250 هزار نفر جمعیت، وظایف استان ها در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل مانند آموزش اصل پدافند غیرعامل و تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل تاکید شده است که همه باید برای تحقق این اهداف تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار