سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان : پس از پایان هفته خوشنویسی و بررسی بیش از ٢٠٠ پاسخ ارسالی به انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان، هشت برگزیده مسابقه تاریخ و تئوری هنر خوشنویسی معرفی شدند .
کد خبر: ۶۷۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 05 November 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از  روابط عمومی این اداره ؛ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان ، با اعلام این خبر افزود: پس از پایان هفته خوشنویسی و بررسی بیش از ٢٠٠ پاسخ ارسالی به انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان، هشت برگزیده مسابقه تاریخ و تئوری هنر خوشنویسی معرفی شدند .

زهره بابائی، جریان سازی، آشنایی با تاریخچه و اصطلاحات رایج در خوشنویسی، شناسایی استعدادهای هنری جوانان و نوجوانان، معرفی توانمندی های آنها و توسعه و ترویج فرهنگ خوشنویسی را از اهداف این مسابقه برشمرد.

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان در رابطه با اهمیت خط و خوشنویسی گفت: خط و خوشنویسی از جمله هنرهای سنتی ایرانیان است که از دیرباز در این سرزمین وجود داشته و هر بیننده ای را مجذوب زیبایی خود می کند.

علی رحیمی افزود: اما زیبایی و جنبه تزئینی خط تنها یک بعد این هنر است و بعد دیگر آن خوش خطی و خوانایی است که لازمه جامعه است. برگزاری مسابقه تاریخ و تئوری هنر خوشنویسی بهانه ای برای یاد آوری این مهم و توجه اولیا و مربیان به امر خط دانش آموزان بود.

وی با اعلام اسامی برگزیدگان از جمله یاسین افر، مهسا سالخورده، محراب حسین پور، سروش حسین زاده، طیبه عصمتی، زکیه شفیق، زهرا عبدالهی و طهورا ظفری گفت: با برگزاری مراسمی از برگزیدگان این مسابقه با اهدا جوایزی به رسم یاد بود قدردانی خواهد شد.

گفتنی است؛ این مسابقه به مناسبت هفته خوشنویسی ( هفته آخر مهر ماه ) توسط انجمن خوشنویسان شیروان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان و به صورت غیر حضوری برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار