معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر این که اجرای طرح مدیریت پسماند در تمام شهرستان ها ضرورت دارد، گفت:هر چند اجرای طرح مدیریت پسماند به شکل فراگیر در کشور دارای نواقصی هست، اما به دلیل اهمیت بالای آن، این طرح باید اجرایی شود.
کد خبر: ۶۷۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ 05 November 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، رضا رجب زاده در کارگروه مدیریت پسماند استان اظهار داشت:نباید از طرح مدیریت پسماند انتظار معجزه داشت زیرا قسمت پر چالش این طرح، عملیاتی شدن آن است که نیازمند همراهی دستگاه های اجرایی متولی هستیم.
وی از دستگاه های اجرایی متولی در امر مدیریت پسماند خواست تا موضوع تفکیک پسماند و زباله ها را به بخش خصوصی مشروط بر دفن اصولی و بهداشتی آن واگذار کنند تا شهرداری تنها بحث نظارت ها را پیگیری کند.
رجب زاده تصریح کرد: انتقال کارخانه پسماند، دفن بهداشتی و ادامه مراحل کار واگذاری دفن گاه به پیمانکار هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود. وی افزود: هر چند موضوع پسماند در این استان هنوز به معضل شهری تبدیل نشده اما با توجه به گسترش شهرها و افزایش حجم زباله ها باید اقدامات لازم به خصوص از سوی شهرداری ها با همکاری سازمان پسماند استان انجام شود.
رجب زاده در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم جدی گرفته شدن طرح تفکیک زباله از سوی دستگاه های اجرایی، مدارس و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت:این موضوع باید با فرهنگ سازی در قالب ارائه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه نهادینه شود.
گفتنی است: بررسی چالش ها، نقاط ضعف و قوت وضعیت پسماند شهرستان شیروان،اخذ مشاور ذی صلاح برای انجام مطالعات طرح پسماند و ارائه گزارش از آخرین اقدامات احداث دفن گاه بجنورد بعنوان دستور کارهای این جلسه مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار