حجت‌الاسلام عظیم آسوده :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با سالگرد شهادت امام رضا(ع) اجتماع بزرگ رضویون در امامزاده حمزه(ع) اسفراین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 06 November 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از  روابط عمومی ، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، نشست هیئت امنای امامزاده حمزه(ع) اسفراین، اظهار کرد: همایش بزرگ رضویون هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در امامزاده حمزه(ع) اسفراین برگزار می‌شود.
وی افزود: این همایش هم‌زمان با سالروز شهادت امام رئوف، حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) با حضور چندین هزار نفر از مجاوران و زائران روستاهای مجاور که به‌صورت پیاده به این امامزاده مشرف می‌شوند برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام آسوده اظهار کرد: بر اساس سنت دیرینه مردم مجاور روستای دهنه شیرین و مقصودآباد شهرستان اسفراین، هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) با تشکیل کاروان‌هایی از شهر صفی‌آباد، روستاهای قنبرباغی، گسگ، قارضی، زنفت، دهنه شور، نظرآباد، عادل‌آباد که امکان سفر به مشهد مقدس و بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را ندارند، مسیرهای هشت تا ۱۵ کیلومتری جاده منتهی به امامزاده حمزه(ع) را به‌صورت پیاده طی کرده و خود را به این بقعه مبارکه می‌رسانند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به برنامه‌های این همایش اشاره کرد و افزود: عزاداری و مرثیه‌سرایی توسط ذاکرین اهل‌البیت(ع)، سخنرانی مذهبی، اقامه نماز جماعت، قرعه‌کشی کمک‌هزینه کربلا و مشهد مقدس و اطعام زائرین ازجمله برنامه‌های این همایش است.
حجت‌الاسلام آسوده گفت: سخنران این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین نوروز پور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خواهد بود.
وی تعظیم شعائر اسلامی، تکریم و تجلیل از مقام ولایت و امامت، احیای فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) که از سفارشات اکید امام رضا(ع) بوده و تلاش برای تبدیل بقعه مبارکه به قطب فرهنگی را ازجمله اهداف این همایش بزرگ عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: در برگزاری این مراسم، اداره اوقاف و امور خیریه اسفراین، امام جمعه و بخشدار بام و صفی‌آباد، شورای اسلامی دهنه شیرین و مقصودآباد و هیئت امنای امام‌زاده حمزه(ع) همکاری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار