حجت‌الاسلام عظیم آسوده :
نواخته شدن زنگ وقف در مدارس، مراسم زیارت از بعید حضرت رسول اکرم در امامزاده سید عباس (ع)، همایش بزرگ رضویون و همایش یاوران وقف از جمله برنامه های اجرایی استان در این دهه است. دهه وقف از فردا ۱۵ آبان ماه آغاز می شود.
کد خبر: ۶۷۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ 06 November 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی،در نشست خبری که در آستانه دهه وقف برگزار شد، اظهار کرد: اکنون در این استان پنج هزار و ۷۵۷ موقوفه با بیش از ۱۱ هزار رقبه ثبت شده وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد یک‌ساله نهاد اوقاف استان، افزود: از دهه وقف پارسال تاکنون ۷۶۲ سند مالکیت موقوفات استان اخذ شده و در حال حاضر حدود ۶۰ درصد موقوفات خراسان شمالی دارای سند مالکیت هستند؛ اما باید تلاش کنیم سایر موقوفات ما هم دارای سند شوند.
حجت‌الاسلام آسوده خاطرنشان کرد: بر این اساس از بیش از ۱۱ هزار رقبه موجود در استان شش هزار و ۴۷ رقبه دارای سند مالکیت هستند.
وی با بیان اینکه در این مدت میزان تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی هم ۲۳۲ مورد بوده است، اضافه کرد: همچنین در یک سال گذشته ۴۴۶ پرونده حقوقی در سامانه جامع ثبت شده که از این تعداد ۳۷۶ پرونده مختومه شده و ۸۸ پرونده در محاکم قضایی در حال جریان است.
حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به آرای صادره در این زمینه، گفت: از پارسال تا الآن ۷۲ رأی صادر شده که از این تعداد پنج رأی به ضرر اوقاف و ۶۷ مورد به نفع موقوفات بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های دهه وقف در استان، اظهار کرد: برگزاری مراسم لبیک یا رسول‌الله و زیارت اربعین در شش امامزاده شاخص استان، برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان گرمه و جاجرم در نظرگاه گرمه، محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه بعد از نماز مغرب و عشا و برگزاری مراسم شهادت امام رضا (ع) در بقاع شاخص برخی از این برنامه‌ها هستند.
حجت‌الاسلام آسوده افزود: مراسم دعای ندبه و سخنرانی درزمینهٔ مهدویت در روز جمعه، غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان و گلزار شهدای استان، حضور کارکنان و خدام در نماز جمعه و سخنرانی روسای ادارات و ارائه گزارش عملکرد در نماز جمعه شمار دیگری از ویژه‌برنامه‌هایی هستند که برای برگزاری در دهه وقف در استان برنامه‌ریزی شده است.
وی تصریح کرد: افتتاح حسینیه مرحوم بزاز، بازدید از پروژه‌های عمرانی، برپایی همایش یاوران وقف در اسفراین، نشست صنفی با اساتید دانشگاه علوم پزشکی، همایش یاوران وقف در مانه و سملقان و برگزاری همایش یاوران وقف و رسانه در امامزاده سید عباس (ع) در روز سه‌شنبه ۲۲ آبان از دیگر برنامه‌های این دهه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: افزون بر این از اربعین تا پایان صفر در امامزاده‌های شاخص استان برنامه‌های عزاداری و سخنرانی برگزار می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار