حبیب یزدان پناه :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: طی 6 ماهه نخست امسال، 17 میلیارد و 840 میلیون ریال اعتبار برای مرمت 28 اثر تاریخی استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۷۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 06 November 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: همچنین طی این مدت، تعداد 23 پرونده اثر، تعیین حریم شده که جهت اخذ شماره ثبتی به سازمان مرکزی ارسال شده است.

یزدان پناه با اشاره به وجود 6 موزه فعال با مجموع مساحت 10 هزار و 150 متر مربع در سطح استان، عنوان کرد: 2 موزه در شهرستان های آشخانه و اسفراین نیز با مجموع مساحت یک هزار و 500 متر مربع در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تعداد 300 اثر طی نیمه نخست امسال در موزه مستندسازی شده است، گفت: تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی کشور 612 اثر است.

وی به برنامه ریزی مبنی بر توجه به مرمت و احیای آثار تاریخی سراسر استان تأکید کرد و افزود: یک میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار برای کاوش و گمانه زنی سه محوطه تاریخی ریوی، ارگ نادری و تپه معصوم زاده طی امسال اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: محوطه های تاریخی گنجینه ای گرانبها از تاریخ و فرهنگ جامعه را در خود جای داده اند و مقاصد مهمی در جذب گردشگر محسوب می شوند، به همین منظور در کنار حفظ این آثار، به دنبال معرفی و شناساندن آن نیز هستیم.

یزدان پناه با تأکید بر اینکه ابنیه و آثار تاریخی بیانگر هویت و شناسنامه فرهنگی جوامع به شمار می رود، گفت: خراسان شمالی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و داشتن عناصر مهم جذب گردشگر از جمله چشم انداز و مناظر طبیعی، آثار باستانی، تنوع اقلیمی، آداب و رسوم، سنن اجتماعی و تنوع اقوام، زمینه های مناسبی برای توسعه فعالیت های گردشگری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار