دولت، خط ریلی مشهد- بجنورد- گرگان را از اولویت اجرا حذف کرد تا پرونده این پروژه، پس از سالها پیگیری، به سرانجام نرسد و بسته شود.مشاور تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر به خبرنگار ما افزود: وزارت راه و شهرسازی فهرست 10 خط ریلی را به دولت داد تا دولت از این میان 5 محور را که دارای اولویت هستند، برای اجرا انتخاب کند.
«موسیالرضا ثروتی» گفت: راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان در فهرست انتخابی دولت نبود و دولت به 5 محور دیگر برای ایجاد خط ریلی، اولویت داد.وی بیان کرد: با وجود این که این پروژه ردیف اعتباری و مجوز کمیسیون ماده 32 را دارد ولی از اولویت اجرا حذف شد و اگر نمایندگان استان و متولیان امر اندکی دلسوزی و موضوع را پیگیری میکردند، با توجه به اینکه 20 کیلومتر آن هم زیرسازی شده بود، میتوانست در اولویت اجرا قرار گیرد.نماینده سابق 5 شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرونده راه آهن مشهد-بجنورد- گرگان با این شرایط، بسته شد و تا زمانی که دولت 5 محوری را که به آنها اولویت داده است، اجرایی نکند، سراغ این خط ریلی نخواهد آمد.وی اظهارکرد: این که گفته می شود به دلیل تحریمها و افزایش قیمت، این پروژه از اولویت اجرا خارج شد، اشتباه است زیرا تحریم و افزایش قیمت برای تمامی پروژهها از جمله همین 5 محوری که اولویت اجرا دریافت کرده اند، وجود دارد.«ثروتی» افزود: وقفهای که دولت با پس گرفتن شرکت مهاب قدس در اجرای این پروژه ایجاد کرد و نیز عدم پیگیری و جدیت نمایندگان و مسئولان موجب شد این پروژه به نتیجه نرسد و از اولویت اجرا حذف شود.وی تصریح کرد: پس از حذف این پروژه از اولویت اجرا، قرار شد خط ریلی شیروان- بجنورد اجرا و به راه آهن بجنورد- اسفراین- جوین و از این طریق خراسان شمالی به راه آهن سراسری متصل شود.وی بیان کرد: به این ترتیب خط آهن از مانه و سملقان و فاروج حذف شد./روزنامه خراسان شمالی