حجت‌الاسلام عظیم آسوده :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از شرکت بیش از ۱۰ هزار قرآن آموز در طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان به همت نهاد اوقاف و امور خیریه خبر داد.
کد خبر: ۶۷۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷ 13 November 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، از فعالیت‌های نهاد اوقاف به مناسبت دهه وقف، گزارشی از اقدامات این اداره کل در یک سال گذشته را از طریق سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه ارائه کرد.
وی افزود: نهاد اوقاف استان هر سال مسابقات قرآن کریم را در مرحله شهرستانی و استانی برگزار می‌کند که امسال در مرحله شهرستانی بیش از هزار نفر ثبت‌نام کننده داشتیم و در مرحله استانی هم ۲۵۰ نفر حضور داشتند که برگزیدگان آن به مرحله کشوری راه یافتند.
حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در استان، اضافه کرد: چهار محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و ۲۰ محفل قرآنی با حضور قاریان استانی برگزار شد.
وی ادامه داد: در این راستا هفت مورد مراسم جزء خوانی قرآن کریم هم‌زمان با ماه مبارک رمضان به‌صورت مستقیم از صداوسیمای استان پخش شد.
حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به فعالیت مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در استان با عضویت ۳۰۰ نفر حافظ قرآن، اظهار کرد: این مرکز در حرم مطهر حضرت سید عباس(ع) بجنورد مستقر بوده و در آن حفظ قرآن از طریق تلفن و فضای مجازی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور بیش از دو هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده، از اعطای مدرک به دارندگان حد نصاب قبولی و اهدای جوایز به ۵۰ نفر به قید قرعه خبر داد.
حجت‌الاسلام آسوده خاطرنشان کرد: امسال در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان پنج هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کردند که با احتساب شرکت‌کنندگان پارسال بیش از ۱۰ هزار نفر قرآن آموز در این طرح شرکت دارند.
وی تصریح کرد: همچنین ۲۵۰ نفر مربی در سطح استان در این طرح مشارکت دارند که اقدام به برگزاری جلسات حفظ قرآن آشنایی، با مباحث قرآن و ... می‌کنند.
حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه امسال ۵۰ نفر از مربیان قرآنی استان را به قم اعزام کرده و این افراد آموزش‌های کامل را دیده‌اند، از برگزاری دوره ارتقای سطح قاریان استانی خبر داد و گفت: در این راستا از داور بین‌المللی دعوت شده و دوره آموزشی برگزار کرده‌ایم تا این قاریان به سطح کشوری و بین‌المللی ارتقا یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار