نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد وقوع زلزله در بخش‌های مختلف این استان گفت: متأسفانه نهادهای و وزارتخانه‌های مختلف نتوانستند وظایف خود در در این خصوص انجام دهند چرا که کارهای بر زمین مانده‌ آنان سندی بر سوءمدیریت‌شان است.
کد خبر: ۶۸۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 15 November 2018

به گزارش تابناک : سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد وقوع زلزله در بخش‌های مختلف این استان درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده گفت: به همه رسانه‌های داخلی و خارجی پیشنهاد می‌کنم با حضور در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه و سرپل ذهاب وضعیت بغرنج آنجا را از نزدیک مشاهده کنند. ضمن اینکه زبان رسانه به خوبی می‌تواند بعد از گذشت این مدت وضعیت منازل تخریب شده و عدم مدیریت در آنجا را نشان دهد.

وی افزود: از نظر مردم و همچنین نمایندگان مجلس وضعیت ساخت و ساز مناطق زلزله‌‌زده استان کرمانشاه به هیچ وجه مطلوب و رضایت‌بخش نیست. ضمن اینکه اقداماتی شایسته و مناسب برای مردم حادثه دیده سرپلذهاب و ازگله و تازه‌آباد که دچار خسران شدیدتری شده‌اند، صورت نگرفته است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت:‌برخلاف نظر رئیس جمهور مبنی براینکه مردم این مناطق به خانه‌های خود بازگشته‌اند اما واقعیت این است که چنین اتفاقی رخ نداده است.

جاسمی خاطرنشان کرد:‌ افرادی که از نزدیک مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب و اطراف آن را مشاهده کردند به عینهضعف دستگاه‌های اجرایی را مشاهده می‌کنند چرا که مردم این مناطق بعد از گذشت بیش از یک سال همچنان در چادر و کانکس زندگی می‌کنند. این در حالی است که وضعیت اقلیمی و جغرافیایی این مناطق شرایط سخت بارندگی، برف و سرما را دارد.

وی گفت: هر کدام از نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به شکل‌های مختلف اقداماتی را انجام داده‌اند اما در مجموع نتوانسته‌اند رضایت مردم زلزله‌زده را به دست آورند و کارهای بر زمین مانده سندی بر سوءمدیریت مدیران است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث اسکان و ساخت‌وساز ساختمان‌های ویران و تخریب شده باید انجام می‌شد که تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی باید در این خصوص ورود جدی به منظور ساخت و ساز منازل مردم این منطقه می‌کرد و بنیاد مسکن هم باید وظایف خود را به صورت جهادی انجام می‌داد اما هیچ‌کدام از آنها نتوانستند رضایت مردم را با انجام وظایف خود به دست آورند. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار