طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی و سرمایه گذاری 94 میلیون یورویی است.
کد خبر: ۶۸۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ 17 November 2018

طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی و سرمایه گذاری 94 میلیون یورویی است.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری این شهرستان با بیان این مطلب افزود: 10 درصد این پروژه باقی مانده است که با توجه به مشکل پیمانکار بناست سازمان نوسازی و گسترش صنایع ایران، تکمیل آن را برای بهره برداری در آینده ای نزدیک پیگیری کند که قطعات بی نظیری در آن تولید خواهد شد.دکتر «قوامی» با اشاره به مشکل و چالش آبی، توجه کمیته برنامه ریزی به حوزه آب های روستایی و شهری را ضروری دانست و بر پیگیری مشکل تامین برق طرح فولاد آلیاژی کیمیای صبا و پرداخت تسهیلات بانکی طرح توسعه آذین فورج به عنوان یکی از صنایع پایین دستی تاکید کرد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: دولت به دلیل این که شرایط مالی خوبی ندارد ناچار شده است از سیاست اوراق برای پیشبرد فعالیت های عمرانی بهره گیرد.
وی با اشاره به این که اعتبارات استانی محدود است، بر ضرورت پیگیری برای جذب اعتبارات ملی تاکید و ابراز کرد: اعتبارات ملی بدون شک استان و شهرستان را تکان خواهد داد.
وی با اشاره به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری که موج دوم آن در راه است و نیز تجربه موفق در گام نخست خواستار پیگیری برای ثبت تجربه موفق تری در مرحله دوم شد و بیان کرد: پیمانکاران خراسان شمالی از دولت 400 میلیارد تومان طلب دارند که می شود برای تسویه آن از مسیرهای پیش بینی شده در قانون بودجه امسال تدبیری اندیشید.
وی گفت: افرادی که به صورت غیر ارادی نتوانسته اند تسهیلات زیر 100 میلیون تومانی خود را پرداخت کنند با معافیت از پرداخت سود و جریمه، فقط اصل وام را پرداخت می کنند و اصلاحیه طرح بخشودگی سود و جرایم وام های زیر 100 میلیون تومان در دستور کار مجلس خواهد بود.
فرماندار اسفراین نیز در این جلسه با پرسش سوالاتی میزان آمادگی و اشراف مدیران بر مجموعه تحت مدیریت شان را سنجید و از آن ها خواست با آمار دقیق و آمادگی لازم و همیشگی در جلسات به ویژه شورای اداری حاضر شوند.
«رستمی» از مدیران خواست قانون بودجه سال 97، برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز و قانون اساسی را با تسلط به عنوان یک تکلیف اداری مطالعه کنند و افزود: کسی نباید در ادارات سرگردان باشد و میز خدمت نه به عنوان یک تعارف بلکه باید به عنوان بستر خدمت در دستگاه ها راه اندازی شود.
وی از مسئولان خواست یک روز را به ملاقات عمومی با مردم اختصاص دهند و از مسئول دفترهایشان بخواهند به مردم برای ملاقات زمان بدهند و این در دستورکار باشد.
وی بر نظارت بیش از پیش بر بازار و پیگیری بازدیدهای مشترک با حضور معاون فرماندار تاکید کرد و گفت: بازار در شکل گیری و تداوم انقلاب نقش شایانی داشته است و نباید با تخلف شماری اندک بدنام شود.
«رستمی» با تاکید بر پیگیری جذب اعتبارات از منابع ملی، میزان منابع استانی را محدود و حدود 10 درصد کل منابع بیان و اضافه کرد: باید با همدلی و مشارکت گام های اساسی برای توسعه شهرستان برداریم.وی خواستار استقرار شبکه دولت در دستگاه ها و اتصال همه ادارات برای پیگیری مکاتبات اداری شد.«توافقی» مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان شمالی هم گفت: اسفراین در حوزه روستایی در بسیاری از شاخص ها جزو شهرستان هایی است که از اولویت برخوردار است.
سرهنگ «الهی راد» فرمانده سپاه اسفراین هم به تدارک صدها برنامه در رده های گوناگون بسیج در این شهرستان برای گرامی داشت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: تجمع بزرگ بسیجیان با حضور آن ها و مسئولان برگزار خواهد شد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار