ماجرای عجیب «پست اشتباهی» در معارفه مدیر کل پست خراسان شمالی، واکنش های مختلفی را از سوی اقشار مختلف از جمله روزنامه نگاران و مسئولان کنونی و سابق استان، به همراه داشت. هر چند این معارفه جنجالی موجب شد مدیرعامل شرکت ملی پست از مردم استان عذرخواهی کند اما این موضوع موجب نشد واکنش ها در این باره تمام شود. این اتفاق در بین مردم استان واکنش های مختلفی را در پی داشت.
کد خبر: ۶۸۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 20 November 2018

ماجرای عجیب «پست اشتباهی» در معارفه مدیر کل پست خراسان شمالی، واکنش های مختلفی را از سوی اقشار مختلف از جمله روزنامه نگاران و مسئولان کنونی و سابق استان، به همراه داشت. هر چند این معارفه جنجالی موجب شد مدیرعامل شرکت ملی پست از مردم استان عذرخواهی کند اما این موضوع موجب نشد واکنش ها در این باره تمام شود. این اتفاق در بین مردم استان واکنش های مختلفی را در پی داشت.
تعدادی از شهروندان ضمن تماس با روزنامه «خراسان شمالی» خواستار پاسخگویی مسئولان مرتبط در این باره شدند. آن ها با بیان این که این معارفه پر حاشیه و عجیب باعث شد چهره نامناسبی از خراسان شمالی به کشور معرفی شود خواستار برخورد با افراد دخیل در این کم کاری و اتفاق بی سابقه شدند. واکنش ها در این خصوص در بین فعالان فضای مجازی در اینستاگرام، توئیتر و تلگرام بسیار داغ بود. حجت الاسلام «علی سرلک» روحانی نام آشنا و فعال در عرصه جوانان هم در نوشته ای به این اتفاق واکنش نشان داد که در بخشی از آن آمده است: «مدیر کل را در مراسم معارفه‌اش!!! تغییر می دهند با توضیح(توجیه) اشتباه تایپی نام ایشان!!! یعنی حتی با مدیر مدنظر به اندازه یک تماس تلفنی هم گفت و گو نشده!!!! غیر از درس ناپایداری ریاست و مسئولیت و ضرورت دلبسته نشدن به این مسئولیت ها، می توان از این نمایش مضحک درس ها و عبرت های دیگری هم گرفت مثلاً آبروی انسان ها برای بعضی ها اصلاً اهمیتی ندارد، تصمیمات در حد انتصاب مدیر کل هم گاهی بسیار بی پایه و بی مایه است. به بعضی از جوانان برای بی انگیزه و بی اعتماد شدن باید حق داد.» «نیما کرمی» از مجریان نام آشنای کشور هم در بخشی از برنامه «صبحی دیگر» در یک آیتم طنز، اتفاق تغییر یک مدیر کل را در لحظه آخر مورد اشاره قرار داد و خطاب به همکارش گفت: «هیچ وقت از راهروهای لابی غافل نشو؛ تا لحظه آخر ممکنه بنرها عوض شه».
در عین حال، «پورعیسی» که به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار به نمایندگی از «خباز» استاندار سابق در این مراسم حضور داشت در این باره گفت: در پی این اتفاق به «نعمتی» مدیرعامل شرکت ملی پست گفتم باید از مردم خراسان شمالی عذرخواهی کند که عذرخواهی او در این باره روز یک شنبه منتشر شد.
«پورعیسی» با بیان این که این واقعه برای استان ما خوب نبود، افزود: البته من بعد از آن با نعمتی صحبت کردم و گفتم من به عنوان نماینده استاندار می توانستم معارفه را به هم بزنم و اجازه ندهم آن را انجام دهید اما نگاه خباز تعاملی و نظرش این بود که افراد باید وزارتخانه ای باشند تا ما بتوانیم از منابع آن ها استفاده کنیم. وی اظهارکرد: طی استعلامی که از دفتر آقای استاندار گرفتیم نظر ایشان نسبت به این ۲ گزینه به دلیل این که هر دوی آن ها از بدنه اداره پست بودند و انتخاب آن ها تخصصی بوده بالسویه است.
سرپرست استانداری خراسان شمالی ادامه داد: در این مراسم نماینده شرکت ملی پست بدون این که با ما مشورت کند یک لحظه هم مکث نکرد و معارفه به شکل شتابزده بود، در حالی که اگر در اختیار خودم بود مراسم معارفه را برای بعد می گذاشتیم.
«رسول شکری نیا» از روزنامه نگاران کشور هم در واکنشی توئیتری نوشت: «مضحک ترین تودیع و معارفه در پست خراسان شمالی از مجموعه های تحت مدیریت مدیران جوان آقای آذری جهرمی برگزار شد. بنر، پوستر و سخنرانان از یکی اسم می بردند، آقای معاون پست هم دقیقه ٩٩ وقت اضافه، میگه الان تماس گرفتن و گفتن فلانی مدیر کل است و اشتباه شده. بقیه کارهای وزارت ارتباطات هم همین‌جوره.» «شکوری نسب» مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم به این اتفاق واکنش نشان داد. در بخشی از مطلبی که وی نوشته آمده است: «انتصابات در سازمان های دولتی فرایندی و نیازمند تحقق شرایط و هماهنگی هایی است. وضعیت استخدامی، تحصیلات، تجربه، مصاحبه، توانایی های فردی در زمره شرایط انتصاب مدیر است که در درون دستگاه اجرایی دنبال می شود و این فرایند در بیرون از دستگاه مستلزم کسب نظر دستگاه امنیتی و تایید استاندار است. چگونه می توان قبول کرد در طول این فرایند که البته زمانبر نیز هست یکی به جای دیگری بوده است؟؟ هم کارگزینی پست کشور از پرونده پرسنلی غافل شد، هم فرد فرم مشخصات فردی را اشتباه تکمیل کرد، هم مصاحبه گر ندانست با چه کسی مصاحبه می کند... آبی را که پست کشور در جوی خراسان شمالی روان کرد نمی توان برگرداند اما باید تدبیر کرد و سرچشمه این آب بسته شود به بیل. کمترین اقدام، عزل مقصر، دلجویی از کارمند و عذرخواهی از مردم خراسان شمالی است، کاری که از وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات بر می آید.» «محمدرحیم نوروزیان» معاون اسبق استاندار خراسان شمالی و معاون سابق استاندار خراسان رضوی نیز به این موضوع واکنش نشان داد که در بخشی از آن آمده است: «ادعای اشتباه تایپی، توهین به فهم و درک مردم است. به نظر بنده کمترین سزای این توهین به مردم خراسان شمالی، برکناری مدیر پست کشور است.»/روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار