رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: واحد شمش آلومینای جاجرم به عنوان طرح توسعه این صنعت، تا پایان آذرماه امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۶۸۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 21 November 2018

علی قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه هزینه شده و در آن، سالانه 40 هزار تن شمش تولید می شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: همزمان با بهره برداری از فاز نخست شمش آلومینا، کلنگ کارخانه بیلت، به عنوان یکی از صنایع پایین دستی بر زمین زده می شود.
مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در 150 کیلومتری جنوب بجنورد و 5 کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع شده است که در سال 1375 به بهره برداری رسید.

* قول مساعد برای اجرای توسعه پتروشیمی
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری ها برای اجرای طرح توسعه پتروشیمی خراسان اظهار داشت: در این باره قول مساعد از دولت گرفته شده است.
وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی یکی از بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی است و در برنامه ششم توسعه، افزایش میزان تولید محصولات پتروشیمی به 100 میلیون تن هدف گذاری شده از این رو این صنعت مورد توجه دولت است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا طرح توسعه پتروشیمی خراسان در بجنورد که مصوبه سفر رئیس جمهور به استان است، اجرایی و عملیاتی شود.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای طرح توسعه پتروشیمی به لحاظ ارزآوری و سودآوری قابل توجیه و اقتصادی است.
مجتمع پتروشیمی خراسان مستقر در 17 کیلومتری شرق بجنورد ، مرکز استان خراسان شمالی، در سال 75 فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار