قاسم بهادری :
رئیس نمایندگی میراث فرهنگی راز و جرگلان با اشاره به اینکه تپه خاکی طبیعی و غیر تاریخی دره گدرسن از دو سال قبل مورد حفاری و کاوش های غیر مجاز قرار گرفته است، گفت: علیرغم غیر تاریخی بودن تپه یاد شده، برخی از کانال های فضای مجازی اقدام به انتشار خبرهایی با عنوان «تخریب تپه های باستانی دره گدرسن کرده اند که صحت ندارد.
کد خبر: ۶۸۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 22 November 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، قاسم بهادری اظهار کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان این اداره، این حفاریها توسط افراد ناشناس به شکل کندن چاله هایی بر روی تپه آغاز و سپس به شکل تخریب گسترده تر با استفاده از بیل مکانیکی ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه در دی ماه سال ۹۵ تعداد ۳ نفر به جرم حفاری غیر مجاز در تپه یاد شده دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند، افزود: این تپه در اردیبهشت و تیرماه سال گذشته نیز به صورت غیر مجاز مورد حفاری هایی قرار گرفت در حالیکه تاریخی نبوده است.

وی تصریح کرد: این تپه خاکی طبیعی و غیر تاریخی در فاصله ۴ کیلومتری جنوب روستای گز و در امتداد دره گدرسن قرار دارد.
رئیس نمایندگی میراث فرهنگی راز و جرگلان عنوان کرد: گزارش حفاری های دره گدرسن روستای گز به دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارائه شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار