حجت‌الاسلام عظیم آسوده :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه هم باید نگاه ویژه‌ای به وقف داشته باشند، گفت: حوزه‌های علمیه از دیرباز به‌وسیله درآمد موقوفات اداره می‌شدند و در نظام اسلامی باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.
کد خبر: ۶۸۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 22 November 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، درنشستی با طلاب و روحانیان که به مناسبت دهه وقف انجام شد، با اشاره به وضعیت موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه در استان، اظهار کرد: با توجه به سابقه طولانی که در خادمی وقف و موقوفات در شهرستان‌های مختلف استان داشتم باید بگویم که تا چند سال پیش در همین بجنورد ما هیچ‌گونه وقفی برای حوزه‌های علمیه نداشتیم.
وی افزود: البته از قدیم در شیروان چهار موقوفه و در فاروج و اسفراین هم چند موقوفه با نیت مدارس علمیه داشتیم اما در مرکز استان موقوفه‌ای که با نیت رفع نیازهای حوزه علمیه ثبت شده باشد نداشتیم.
حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با فعالیت‌های صورت گرفته شمار موقوفات مرتبط با مدارس علمیه در استان اندکی افزایش یافته به‌گونه‌ای که امسال از محل درآمد موقوفات ۱۱۰ میلیون تومان به حوزه علمیه خراسان شمالی کمک شد.
وی با تأکید بر اهتمام و ورود بیشتر طلاب و روحانیان به فرهنگ‌سازی وقف، اظهار کرد: الآن بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات و نهادهای مختلف از اداره کل اوقاف و امور خیریه درخواست برگزاری جلسات مشاوره وقف را دارند و برای ثبت وقف با نیات مرتبط با حوزه کاری خود تلاش می‌کنند که نهاد اوقاف هم در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه حوزه‌های علمیه هم باید نگاه ویژه‌ای به وقف داشته باشند، اضافه کرد: حوزه‌های علمیه از دیرباز به‌وسیله درآمد موقوفات اداره می‌شدند و در نظام اسلامی باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.
وی ادامه داد: روحانیان و طلاب مردم را به انجام کار خیر و خداپسندانه تشویق کنند تا موقوفاتی را با نیت مدارس علمیه ثبت کنند.
حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به اینکه اکنون در بخش‌های مختلفی ازجمله ازدواج طلاب، مسکن طلاب، مسائل آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه و ... کمبود و مشکل داریم، اضافه کرد: باید تبلیغ و ترویج سنت وقف برای رفع این نیازهای حوزوی افزایش یابد، زیرا اگر خودمان این کار را نکنیم نمی‌توانیم از دیگران انتظار داشته باشیم مبلغ و مروج وقف باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار