4 سال تاخیر یک پروژه
کتابخانه عمومی شیروان در زمره مصوبات دور دوم سفر دولت دهم به استان در سال87 بود؛ مصوبه ای که ساخت 15 باب کتابخانه را در دل خود جا داد و ساخت آن سال 90 کلید خورد.
کد خبر: ۶۸۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 29 November 2018

کتابخانه عمومی شیروان در زمره مصوبات دور دوم سفر دولت دهم به استان در سال87 بود؛ مصوبه ای که ساخت 15 باب کتابخانه را در دل خود جا داد و ساخت آن سال 90 کلید خورد. این پروژه با 2 هزار و 870 متر مربع قرار بود سال93 به بهره برداری برسد و با این که تاکنون بارها از سوی متولیان وعده بهره برداری از آن داده شده است اما با گذشت 4 سال از موعد بهره برداری از این پروژه و با وجود 90 درصد پیشرفت فیزیکی، مسئولان هنوز از نبود اعتبار سخن می گویند و بهره برداری از آن را منوط به تامین اعتبار می دانند.
معاون اداری، مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که پروژه کتابخانه عمومی شیروان در زمره مصوبات ساخت 15 باب کتابخانه شهری در دور دوم سفر رئیس جمهور در سال87 بود، می افزاید: ساخت این پروژه طبق نظر و رای سازمان برنامه و بودجه، نهاد کتابخانه های استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرداری واگذار شد.
«طهماسبی» اضافه می کند: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دخالتی در اجرا نکرده است و بعد از ساخت کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار خواهد گرفت.
مدیرکل کتابخانه عمومی استان هم با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی این پروژه می گوید: کتابخانه تقریبا آماده اما بخش آمفی تئاتر آن هنوز در دست ساخت است و تاکنون پیگیری های مکرری داشته ایم و جلسات متعددی برگزار کرده ایم، اما به واسطه تامین نشدن اعتبار این پروژه تاکنون به بهره برداری نرسیده است.
«جهانی» با بیان این که تجهیز این کتابخانه بر عهده شهرداری است، اظهار می کند: با توجه به این که مقرر شده است سازمان برنامه و بودجه یک میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص دهد، در صورت تامین اعتبار پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، حتی در صورت تکمیل نشدن بخش آمفی تئاتر کتابخانه عمومی شیروان را می توان به بهره برداری رساند.
معاون شهرسازی شهرداری شیروان هم با بیان این که ساخت پروژه کتابخانه عمومی این شهر از سال 90 آغاز شد و تاکنون 3 میلیارد و 908 میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی و سفر رهبری برای این پروژه با 90 درصد پیشرفت فیزیکی هزینه شده است، تصریح می کند: از این رقم 450 میلیون تومان توسط شهرداری هزینه شده است.«الهی» اضافه می کند: 2 میلیارد و 100 میلیون تومان از اعتبار هزینه شده سهم اعتبارات سفر رهبری برای این پروژه است.
وی ادامه می دهد: قرار بود این پروژه سال 93 به بهره برداری برسد که به واسطه ابلاغ نشدن اعتبارات پروژه به بهره برداری نرسید.
وی با اشاره به این که زمین به صورت رایگان برای ساخت در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار گرفت، اظهار می کند: در صورت تامین اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون تومان، این پروژه تا 3 ماه آینده البته بدون محوطه سازی آماده بهره برداری خواهد بود./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار