یکی از مهم ترین حلقه های گمشده در دایره رضایت مندی شهروندان اسفراینی از مدیریت شهری، بخش حمل و نقل همگانی است؛ مسئله‌ای که نه تنها شهروندان بلکه حتی رانندگان ناوگان حمل و نقل همگانی از نابه سامانی آن ابراز نارضایتی می کنند.
کد خبر: ۶۸۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 04 December 2018

یکی از مهم ترین حلقه های گمشده در دایره رضایت مندی شهروندان اسفراینی از مدیریت شهری، بخش حمل و نقل همگانی است؛ مسئله‌ای که نه تنها شهروندان بلکه حتی رانندگان ناوگان حمل و نقل همگانی از نابه سامانی آن ابراز نارضایتی می کنند. تردد نکردن تاکسی های زرد در برخی مسیرها، توقف تاکسی ها در ایستگاه های تعریف شده و گردشی نبودن آن ها، به صرفه نبودن فعالیت تاکسی ها در برخی مسیرها و پوشش ضعیف ناوگان حمل و نقل همگانی در بخشی از محدوده شهری نقدهایی است که برخی از سوی شهروندان و برخی توسط رانندگان به حمل و نقل همگانی درون شهری اسفراین وارد می شود.
یک شهروند در این باره می گوید: ظرفیت تاکسی هایی که می توانند در یک خط یا یک مسیر فعالیت کنند بررسی نشده است و گاهی با شمار زیادی تاکسی عمومی که در یک ایستگاه صف کشیده اند و نبود حتی یک تاکسی در دیگر ایستگاه ها مواجه هستیم.
«محمودی» می افزاید: رانندگان تاکسی زرد در یک نقطه که همان توقفگاه شان است برای آمدن مسافر صف های طولانی را تحمل می کنند و حاضر نیستند در مسیر به طور گردشی تردد کنند.
«حسین زاده» یکی دیگر از شهروندان با اشاره به این که شهرک های انتهای خیابان امام رضا(ع) با وجود این که برای شان تاکسی خط ویژه تعریف شده است اما رانندگان حاضر به رفتن به مقصد مورد نظر نیستند مگر این که ظرفیت شان تکمیل باشد، اظهارمی کند: تاکسی های عمومی باید در خدمت شهروندان باشند اما گاهی رانندگان تاکسی به جابه جایی مسافران به صورت دربستی اقدام می کنند.
«محمدی» یکی از دانشجویان اسفراینی می گوید: گاهی دانشجویان برای این که با تاکسی به هسته مرکزی شهر بروند مدت زیادی در انتظار می مانند.
یکی از رانندگان تاکسی که به ذکر نام خود در این گزارش تمایلی ندارد، با اشاره به این که فعالیت در برخی مسیرها برای رانندگان به صرفه نیست و گاهی از عهده هزینه سوخت و استهلاک در آن روز بر نمی آیند، می گوید: گاهی رانندگان بدون مسافر یا با تعداد کمتر از ظرفیت یک دور کامل می زنند و این واقعاً به صرفه نیست.
وی یکی دیگر از مشکلات حمل و نقل همگانی در اسفراین را فعالیت مسافربرهای شخصی روستایی در داخل شهر می داند.در این باره رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری اسفراین با اشاره به این که ۵۳۰ دستگاه آژانس و ۲۴۵ تاکسی عمومی زرد در قالب ناوگان حمل و نقل همگانی فعالیت می کنند، می گوید: ۱۲ دستگاه خط واحد شهری برای جابه جایی مسافران در مسیرهای گوناگون فعالیت می کنند که قرارداد شماری از آن ها به اتمام رسیده است و شهرداری بنا دارد تامین و مدیریت ناوگان خط واحدهای شهری را به شرکت های بخش خصوصی واگذار و خود بر فعالیت آن ها نظارت کند.
«مرواری» با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند اتو تاکسی که آمار آنلاین ارائه می کند و خدمات را سهولت می بخشد ابراز می کند: برخی از خطوط ناوگان شهری اسفراین ضعیف است که تعریف و راه اندازی ایستگاه های توقف خط واحد شهری توام با واگذاری مدیریت آن به بخش خصوصی و تقویت این ناوگان در دستور کار است.
وی می افزاید: گاهی شاهد نقدهایی از نبود تاکسی در برخی مسیرهای کم تردد شهری هستیم که به صورت آزمایشی تاکسی در آن مسیرها مستقر شد و تردد کرد اما صرفه اقتصادی برای رانندگان نداشت و حتی گاهی هزینه سوخت آن ها تامین نمی شد. وی اظهار می کند: در یک مسیر بنا داریم شماری مسافربر شخصی شناسنامه دار با نظارت اداره حمل و نقل و ترافیک در نظر بگیریم تا خلأ موجود تا حدودی رفع شود.
وی از فعالیت ۱۹ شرکت آژانس شامل ۳ شرکت تاکسی بی سیم که ۲ مورد از آن ها در بخش بانوان فعالیت دارند، خبر می دهد و تصریح می کند: تا حد امکان تلاش شده از ظرفیت تاکسی های عمومی زرد برای سرویس مدارس استفاده نشود تا عموم شهروندان از آن ها استفاده کنند.
وی از استقرار ۴ ایستگاه در خیابان های متصل به میدان امام خمینی(ره) و ۳ ایستگاه در خیابان های متصل به چهارراه ۲۲ بهمن خبر می دهد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار