استاندار خراسان شمالی تاکید کرد؛
استاندار خراسان شمالی در جمع شماری از علمای اهل سنت، توجه جدی به سند توسعه استان و پیگیری مباحث آموزش در روستاهای مرزی را خواستار شد و گفت:جامعه مطلوب باید دارای سطح آگاهی بالا و آموزش باشد و برای برابری در سطح آموزش تحصیلی و عالی باید روستاهای مرزی نیز این مباحث را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.
کد خبر: ۶۸۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 09 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی داشتن سند توسعه را برای استان الزامی دانست و افزود:باید سند توسعه استان به عنوان برنامه کاری تمام مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد، هر چند دولت در این خصوص تلاش هایی را در راستای تامین خواسته های مردم استان انجام داده اما شاید به دلیل اهمیت ندادن به این سند و نبود برنامه منسجم از بسیاری برنامه ها عقب هستیم.
وی خاطرنشان کرد:سند توسعه استان زمانی در مسیر مشخص قرار خواهد گرفت که شاهد همراهی منسجم گروه های مختلف و مشارکت مردم باشیم.
وی اظهار داشت: اعتقاد زیادی به بحث آموزش و آگاهی جامعه دارم زیرا جامعه مطلوب دارای سطح آگاهی، شعور و درک بالاست که این عوامل در کنار یکدیگر موجب می شود تا بسیاری از امور به خوبی پیش برود.
شجاعی افزود:در حال حاضر در حوزه توسعه آموزش و پرورش و آموزش عالی در سطح کشور وضعیت خوبی را داریم بنابراین این موضوع باید در روستاهای مرزی هم نمود بیشتری پیدا کند زیرا در این حالت مردم می توانند خواسته های خود را به درستی تشخیص دهند.
شجاعی با بیان این که باید شاهد برابری سطح تحصیلات جامعه اهل سنت و شیعه باشیم، تصریح کرد:با مشارکت اهل سنت و فارغ از هر نوع نگاه سیاسی باید از مشارکت بانوان و جوانان در مسیر توسعه آموزش بیشتر بهره برد زیرا میزان باسوادی در روستاهای مرزی وضعیت مطلوبی ندارد.
وی در ادامه با تاکید بر این که نگاه دولت تدبیر و امید میدان دادن بیشتر به علم و تحصیل است، خاطرنشان کرد:باید شاهد تحولی در خانواده ها و جوانان در حوزه علم و دانش و افزایش سطح آگاهی باشیم.
دکتر شجاعی در ادامه سخنان خود به تجربه چندین ساله زندگی خود به واسطه تصدی پست های مختلف در استان هرمزگان پرداخت و گفت:ارتباط بسیار زیادی با علمای اهل سنت این استان داشتم و انصافا آن طور که شایسته بوده این علما در بحث همراهی با مقام معظم رهبری،حاکمیت و دولت به خوبی عمل کرده اند.
وی اظهار داشت:از زمانی که از سوی هیئت دولت مسئولیت تصدی استانداری این استان نصیب بنده شد، مطالعه ای از جامعه اهل سنت این استان و وضعیت شهرستان راز و جرگلان داشتم که به اعتقاد بنده استان و شهرستان های مرزی باید وضعیت بهتری نسبت به وضعیت کنونی خود داشته باشند.
استاندار خراسان شمالی با بیان این که در نخستین فرصت سفری به شهرستان راز و جرگلان خواهم داشت، افزود:باید به تمامی مطالبات مردم این شهرستان فارغ از هر نوع نگاه قومیتی سرعت ببخشیم که در این راه نیازمند همراهی مردم و علمای اهل سنت هستیم.
دکتر شجاعی مردم خراسان شمالی را دارای هوشمندی خاصی دانست و گفت:نخستین شرط توسعه همین آرامش و زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف کنار یکدیگر است و این نشان از هوشمندی خاص مردم این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار