در جلسه شورای اداری شهرستان مطرح شد:
فرماندار مانه و سملقان با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: نگاه تخصیصی و اعتباری لازمه توسعه آن شهر و شهرستان است که برای مانه و سملقان این اتفاق رخ نداده است.
کد خبر: ۶۸۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 10 December 2018

فرماندار مانه و سملقان با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: نگاه تخصیصی و اعتباری لازمه توسعه آن شهر و شهرستان است که برای مانه و سملقان این اتفاق رخ نداده است.
«معموری» با بیان این که مانه و سملقان عقب ماندگی های زیادی دارد و مدیران دستگاه های اجرایی تلاش کنند تا این عقب ماندگی ها رفع شود ابراز کرد: این را قبول داریم که دستگاه های اجرایی با کمبود بودجه و اعتبار رو به رو هستند ولی همه چیز بودجه و اعتبار نیست بلکه مدیران می توانند از تبصره ها و مواد قانونی برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم استفاده کنند.وی در پاسخ به ارائه گزارش آبفای روستایی اظهار کرد: در حوزه آب رسانی روستایی عدد و رقم را قبول ندارم چرا که طی بازدیدها و بررسی های خود در ۲ ماه اخیر به این مهم دست یافته ام که اکثر روستاهای مانه و سملقان با کمبود آب شرب مواجه هستند و این عدد و رقم ها باید بازنگری و بررسی شوند.
وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تصریح کرد: مدیران و زیرمجموعه های آن ها خود را توجیه و خواسته های مردم را در آن اداره حل کنند تا مردم در بخشداری ها و فرمانداری سرگردان نشوند و مراجعات مردم به فرمانداری ثبت و بررسی می شود و اگر مراجعات مردم به بخشداری ها و فرمانداری زیاد باشد نشان می دهد آن دستگاه خدمات رسان وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد.
حجت الاسلام «شریعتی نژاد» امام جمعه قاضی هم ایمان را سرمایه انسان در دنیا و آخرت دانست و گفت: چاشنی حفظ قدرت، عفو و بخشش است و اگر بخشش وجود نداشته باشد قدرت از بین می رود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با بیان این که هزار و ۲۰۵ طرح کارآفرینی در سامانه کارا ثبت شده است، افزود: از این تعداد ۷۴۰ طرح به بخش مرکزی، ۳۱۹ طرح به بخش سملقان و ۱۴۵ طرح به بخش مانه تعلق دارد.«کاویانی» گفت: از هزار و ۲۰۵ طرح کارآفرینی، ۲۵۰ مورد در بخش صنعت، ۷۹۹ طرح در بخش کشاورزی و ۱۵۶ مورد در بخش خدمات پذیرش داشته ایم.
وی اظهار کرد: تاکنون ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی از طریق ۴ بانک عامل شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است که باید ۵۴۱ فرصت شغلی ایجاد کند.وی با بیان این که برخی دستگاه های اجرایی مانند صنعت و معدن، فرهنگ و ارشاد و کمیته امداد نتوانسته اند تسهیلات مشاغل خانگی سال ۹۷ را خوب جذب کنند تصریح کرد: برخی دستگاه ها ثبت نام اشتغال در سامانه رصد را انجام نمی دهند و ایجاد اشتغال منوط به ثبت آن در این سامانه است.
رئیس آبفای روستایی مانه و سملقان هم با اشاره به وضعیت بحرانی آب روستاهای مانه و سملقان گفت: ۱۱۰ روستا با جمعیت ۱۶۴ هزار نفر و وجود ۸۹ منبع آب با دو بحران آبی و مالی رو به رو شده اند.«تیزرو» افزود: ۲۶ روستای مانه و سملقان دچار تنش آبی شده که ۴۲ میلیارد تومان برای رفع این تنش لازم است.وی شاخص بهره مندی آب شهرستان در سال ۹۳ را ۵۷ درصد اعلام و ابراز کرد: این شاخص در سال ۹۴ به ۷۰ درصد و در سال ۹۷ به 79.1 درصد رسید./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار