استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی خطاب به مدیران زیرمجموعه معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت:تمام فرمانداران باید برنامه های سند توسعه استان به خصوص در حوزه اقتصادی را اجرایی و عملیاتی کنند.
کد خبر: ۶۸۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 11 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در نشستی با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیران این مجموعه اظهار داشت: تصور فرمانداران بر این است که اجرای برنامه های سند توسعه مرتبط با استان و در سطح ملی است درحالی که باید صفر تا صد برنامه های اقتصادی این سند را در شهرستان های خود  عملیاتی کنند.
وی با تاکید بر این که هدف و تکلیف اصلی در برنامه های سند توسعه چگونگی ارتقای شاخص های شهرستان هاست، افزود: فرمانداران نباید تنها به بیان نیازها و خواسته های خود بپردازند بلکه تکالیف اقتصادی خود را باید اجرایی کنند.
شجاعی در بخش دیگر سخنان خود استان بدون برنامه را به یک کودک نابالغ توصیف کرد و گفت:باید تمام فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی با یکدیگر هم افزایی و پیوستگی داشته باشند تا بتوانیم نقشه راه را در یک مسیر مشخص طی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نباید خارج از کار تیمی حرکت کرد و کسانی که در استان مسئولیت دارند، باید با مجموعه ما هماهنگ باشند زیرا همه ما در این برنامه توسعه استان سهمی داریم تا شاهد عملکرد منظم دستگاه های اجرایی به خصوص در حوزه اقتصادی باشیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود به حوزه بانک ها و نقش موثر آنان اشاره کرد و افزود: بانک های استان باید متوجه برنامه های تکلیفی استان و کشور باشند در غیر این حالت از بسیاری امور عقب خواهیم ماند زیرا نقش بانک ها در توسعه استان بسیار حائز اهمیت است.
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: در بحث سیستم ریلی بسیار عقب هستیم و این در حالیست که در اکثر کشورهای دنیا قدیمی ترین سیستم های حمل و نقل آنان در حوزه ریلی است بنابراین باید وقت بیشتری برای این مباحث گذاشت زیرا در صورت تحقق این موضوع راحت تر می توانیم از توسعه سخن بگوییم.
دکتر شجاعی تصریح کرد: مولفه های کسب و کار در استان وضعیت خوبی ندارد و این نشان دهنده آن است که سیستم بانکی ما در این خصوص یکی از موانع اصلی به شمار می رود که به شدت نیازمند تغییر نوع نگاه مدیران دستگاه های اجرایی هستیم.
وی به حوزه جذب سرمایه گذاری هم اشاره کرد و گفت:بحث بروکراسی اداری موجب سرمایه گریزی می شود لذا نباید در مسیر حمایت از سرمایه گذار و بخش خصوصی با مطرح کردن مسائلی بی پایه و اساس سنگ اندازی کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر راه اندازی پرتال سرمایه گذاری در استان و شناسایی تمامی ظرفیت ها، بیان کرد:سرمایه گذار در مسیر بروکراسی اداری نباید به هیچ عنوان آزرده خاطر شود و این پرتال می تواند کمک های قابل توجهی به حوزه سرمایه گذاری داشته باشد.
شجاعی در پایان افزود: دلیلی برای اجرایی نشدن مصوباتی که در چارچوب قوانین و مقررات است، وجود ندارد و تمامی مصوبات مربوط به این حوزه باید اجرایی و عملیاتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار