حجت الاسلام علی پرهیزکار :
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: یک قطعه زمین به ارزش ۱۰ میلیارد ریال با نیت تقویت مدرسه علمیه آیت الله حکیم این شهرستان وقف شد.
کد خبر: ۶۹۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 16 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت الاسلام علی پرهیزکار رئیس اداره اوقاف شهرستان شیروان گفت : یک قطعه زمین به ارزش ۱۰ میلیارد ریال با نیت تقویت مدرسه علمیه آیت الله حکیم این شهرستان به مساحت یکهزار و ۱۵۰ مترمربع وقف شد.
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه نیاز به فضاهای آموزشی بیشتری دارد گفت: کسانی که به امر مدرسهسازی میپردازند در واقع از مال خود در ترویج علم هزینه میکنند و برای قیامت خود پاداشی ذخیره میکنند.
پرهیزکار گفت: وقتی مدرسهای ایجاد میشود تا زمانی که از آن ساختمان استفاده میشود کسی که آن را ساخته، در ثواب آن شریک است.
وی افزود: نیت خیرین باید تنها برای رضای خداوند باشد و در قبال امکاناتی که اعطا میکنند نیت دیگری نداشته باشند.
هم اکنون مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان با قریب به ۱۳۰ طلبه و ۱۵ استاد، رتبه نخست آموزشی را در بین مدارس علمیه خراسان شمالی داشته و در سطح خراسان بزرگ هم جزء ۱۰ مدرسه علمیه برتر قرار دارد.
انجام فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی، اعزام مبلغ به سطح منطقه، برگزاری اردوهای جهادی به مناطق محروم با هدف کمک به نیازمندان و همچنین بیان معارف دینی ازجمله برنامه‌های این مدرسه علمیه در مناسبت‌های ملی و مذهبی است.
شهرستان شیروان ۸۹۵ مورد موقوفه، ۶۱ بقعه متبرکه و بیش از ۳ هزار رقبه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار