در دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و استانداری به منظور ایجاد دو مرکز آموزشی برای پرورش اسب اصیل ترکمن و فرش دستباف منعقد شد.
کد خبر: ۶۹۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 18 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در این دیدار اظهار داشت: خراسان شمالی دارای توانمندی های فراوانی در بخش های فرش دستباف و پرورش اسب اصیل ترکمن است که با برندسازی آن، ارزش افزوده زیادی نصیب تولید کنندگان خواهد شد و اقتصاد استان توسعه می یابد.
وی افزود: عمده اشتغال استان در بخش های کشاورزی و خدمات است که به دلیل عدم بهره مندی از دانش روز جدید این بخش ها دارای ارزش افزوده پایینی هستند.
وی تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم با اجرایی و عملیاتی شدن این تفاهم نامه و ورود حوزه دانش کاربردی به استان بخشی از ناکارآمدی های اقتصادی استان در حوزه های کشاورزی و خدمات برطرف می شود و برای تحقق این هدف از افراد کارآفرین باید بهره مند شویم.
در این دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور هم اظهار داشت: سیاست کلی این دانشگاه در کشور انقباضی است و تنها در چند استان مانند خراسان شمالی برای توسعه رشته های جدید به شکل محدود اقدام می کنیم.
محندحسین امید افزود: آمادگی داریم متناسب با برنامه توسعه استان در افق ۱۴۰۴ برای تهیه و اجرای طرح نیازسنجی آموزشی، شغلی و مهارتی در بخش های مختلف توسعه ای استان اقدام کنیم. وی ادامه داد: تاکید ما برای ایجاد مرکز آموزش مهارت پرورش اسب و فرش دستباف وجود بخش خصوصی و شرکت های تعاونی است که دانشجویان بتوانند در کارگاه های مرتبط مهارت های لازم را آموزش ببینند.
فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران هم در این دیدار گفت: فرش دستباف تنها هنر صنعتی است که با گذر زمان ارزش افزوده آن بالا می رود و جزو سه کالای اول غیر نفتی در بخش صادرات کشور است. وی افزود: فرش ترکمنی دویدوخ، فرش کردی و سفره کردی خراسان شمالی ثبت جهانی شده اند لذا تاکید دارم این استان باید از ظرفیت های موجود برای توسعه اقتصادی به خوبی بهره مند شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار