استاندار خراسان شمالی :
در دیدار شهردار بجنورد و هیئت همراه با استاندار خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی بر تعریف الگوی مسکن استان تاکید و جانمایی کارخانه کمپوست برای دفع زباله ها را از اولویت های کاری شهرداری بجنورد قلمداد کرد.
کد خبر: ۶۹۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 18 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکتر شجاعی در این دیدار اظهار داشت: شهرداری خلاصه ای از تمامی ادارات و سازمان هاست و توقعات مردم از ارائه خدمات بیشتر متوجه شهرداری هاست.
وی ادامه داد: به دلیل نزدیکی و ارتباط مستقیم شهرداری ها با زندگی مردم، شهرداری متولی ارائه خدمات است اما این سازمان خود دچار کمبودهای مختلف در مباحث زیرساختی است که باید با پیگیری های لازم از مرکز این نواقص برطرف شود، بنابراین دفتر امور شهری استانداری گزارشی از نیازهای شهرداری ها تهیه و ارائه کند.
وی با بیان این که مانند بسیاری از شهرهای پیشرفته جهان باید شهر به معنای واقعی به شهرداری ها سپرده شود، افزود: بنده اعتقاد دارم بودن صنایع بزرگ، تقسیم جغرافیایی و نرخ جمعیت مناسب برای پیشرفت یک منطقه نمی تواند کافی باشد بلکه باید نوع مدیریت ها تغییر کند و مردم در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها همراه ما باشند.
دکتر شجاعی تصریح کرد: باید بپذیریم که بخش بزرگی از مشکلات مربوط به نبود انسجام مدیریتی در سطوح مختلف است، بنابراین تاکید دارم همراه با تلاش های فراوان شهرداری ها باید با انسجام بیشتر و تغییر نگاه ها برای ارائه خدمات برتر به شهروندان گام برداشت.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه خطاب به اعضای حاضر در جلسه با تاکید بر این که برای انجام قوانین و مقررات محکم بایستید، خاطرنشان کرد: وجود صنوف آلاینده یکی از چالش ها به ویژه در شهرهای صنعتی است، اما برای حل این مشکل نمی توان تنها به اعلام و ابلاغ دستورعمل ها بسنده کرد بلکه باید به دنبال ارائه راهکارهای تشویقی و سودآور جایگزین جهت جابجایی این صنوف باشیم.
دکتر شجاعی گفت: از تمامی امکانات قانونی و حقوقی استان و شهرداری ها برای اتخاذ سیاست های تشویقی به ویژه برای بخش خصوصی جهت جابجایی صنوف آلاینده بهره مند شوید و بار دیگر تاکید می کنم توجه به خواسته ها و نیازهای مردم نباید تنها در حد شعار باشد بلکه باید با همراه ساختن آن ها در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها به این موضوع جامه عمل بپوشانیم.
وی اذعان داشت: شهرداری ها به این دلیل که با زندگی مردم ارتباط مستقیمی دارند باید در تعریف و ارائه پروژه ها و طرح های خود بررسی پیشنهادهای مردمی را در دستور کار قرار دهند و فرآیند کارها باید با آگاهی بخشی به مردم تعریف شود.
استاندار خراسان شمالی خطاب به شهردار بجنورد تاکید کرد: با هر نوع برخورد فیزیکی با مردم مخالف هستم و حتی یک مورد هم نباید در استان گزارش شود، چون حتی اخراج فرد پس از برخورد، فایده ای ندارد چرا که ما به مردم نشان دادیم که کارمند ما می تواند با مردم برخورد فیزیکی داشته باشد.
دکتر شجاعی افزود: تفویض اختیارات در حوزه شهرداری ها باید بیشتر شود و با تقویت شهرداری ناحیه ها از تجمع توقعات در شهرداری مرکزی جلوگیری شود و تاکید دارم در مناصب مختلف از افراد قوی و کاردان بهره مند شوید تا با توزیع و تقسیم کار روند رسیدگی به درخواست های مردمی شتاب گیرد.
دکتر شجاعی اظهار داشت: برای داشتن شهری هوشمند نباید منتظر اقدام دیگر شهرها باشیم، بلکه با شناسایی کمبودها در ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان و برقراری ارتباط موثر با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این نیازها برطرف شود.
وی ادامه داد: شهرداری ها در فرهنگ سازی و قانونمند کردن مردم نقش بسزایی دارند بنابراین با ارائه به موقع خدمات مانند زمان آمد و شد ناوگان عمومی، جمع آوری زباله ها و ... مردم را مکلف به رعایت زمان کنید و هم چنین تاکید دارم از ساخت و سازهای ناامن و خارج از ضوابط و مقررات جلوگیری کنید و در این راستا بخشی از نیروی کاری شهرداری ها باید برای نظارت بر نحوه ساخت و ساز انتخاب شوند و طی نشستی با شوراهای شهر دستورعملی برای جلوگیری از بروز تخلف های ساختمانی تعریف شود.
وی مطرح کرد: با توجه به شرایط اجتماعی مردم باید الگوسازی مسکن داشته باشیم، بنابراین دفتر امور شهری استانداری با همکاری شهرداری ها با تهیه گزارشی از وضعیت فعلی مسکن برای تهیه الگوی مسکن استان اقدام کند تا نیاز مردم در سال های آینده به درستی پاسخ داده شود.
دکتر شجاعی با تاکید بر دفع درست زباله های شهری، خاطرنشان کرد: جانمایی کارخانه کمپوست باید به گونه ای باشد که شیرابه زباله ها وارد آب های زیرزمینی نشود و بستر محیط زیست را به مخاطره نیندازد و از دفتر امور شهری استانداری می خواهم با فوریت این موضوع را رسیدگی کند.
بهره مندی درست از سازمان های زیر مجموعه شهرداری ها به عنوان محلی برای ایجاد درآمد شهرداری ها، واگذاری امور به بخش خصوصی، صرفه جویی در هزینه های جاری، توانمندسازی نیروی انسانی موجود و جلوگیری از به کارگیری نیروهای مازاد، تهیه گزارش میزان بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری ها، تاکید بر مکانیزاسیون آبیاری قطره ای در بحث فضای سبز، رسیدگی به مشکل آبگرفتگی خیابان ها در مواقع بارندگی، تعریف الگوی درست برای ناوگان عمومی متناسب با ظرفیت هر شهرستان از دیگر موارد ذکر شده از سوی استاندار خراسان شمالی در این دیدار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار