یزدان پناه :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری 40 مراسم آیینی ویژه شب یلدا در 40 نقطه از استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 18 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: 40 مراسم آیینی در مکان های وابسته به سازمان میراث فرهنگی شامل سفره خانه ها و تأسیسات گردشگری استان برگزار می شود.

یزدان پناه با بیان اینکه شب چله به عنوان یک رخداد فرهنگی، همچون سایر آیین ها می تواند به جذب گردشگر کمک کند، افزود: برنامه های ویژه این شب با همت ادارات شهرستان ها و همکاری گروه های مردمی اجرایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تصریح کرد: این مراسم شامل شاهنامه خوانی، حافظ خوانی، بیان خاطرات گذشته و... با هدف تقویت آیین و رسوم سنتی و قدیمی برنامه ریزی شده است.

وی شب چله را یکی از دیرین‌ترین مراسم بشری عنوان کرد و افزود: این مراسم امروز به‌ عنوان یک میراث معنوی و ناملموس نسل‌ به ‌نسل به ما ایرانیان منتقل شده که با تمام زیبایی ها و جذابیت هایی که دارد در تحکیم روابط خانوادگی و دوستی ها کمک می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار