استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی در جمع مدیران مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با تاکید بر این که این حوزه باید اتاق فکر ایجاد اشتغال باشد، گفت: باید برای موضوع مهم ایجاد اشتغال تمامی مدیران این حوزه دارای برنامه منسجم باشند و دیگر دستگاه های اجرایی استان نیز با این برنامه ها هماهنگ باشند.
کد خبر: ۶۹۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 30 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی با بیان این مطلب اظهار داشت: خلاف تصورات، تنها صرف داشتن اعتبارات، شغل ایجاد نمی شود بلکه باید ابزارها و زیرساخت های لازم فراهم شود؛ بنابراین برای تحقق این مهم، دبیرخانه کارگروه اشتغال استان باید منظم و پیگیر باشد.
وی موضوع اشتغال پایدار روستایی را مورد توجه و تاکید قرار داد و افزود:به هیچ عنوان نباید در این موضوع جزو رتبه های پایین باشیم زیرا مشکلات این بخش در تمام کشور وجود دارد اما چرا باید بعضی استان ها در رتبه های نخست قرار گیرند، لذا باید مشکلات این حوزه حل شود.
شجاعی تصریح کرد: در بحث ایجاد اشتغال روستایی یکی از مواردی که کمک شایانی به افزایش آمار این حوزه دارد، اعطای تسهیلات به زنان روستایی است که امیدواریم این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی در خصوص حوزه آموزش فنی و حرفه ای نیز اظهار داشت: هزینه های زیادی برای حوزه آموزش فنی و حرفه ای شده، اما یکی از دلایل استخدام در هر دستگاه اجرایی اعطای مدرک دانشگاهی است که باید قبل از اعطای مدرک دانشگاهی، مدرک فنی و حرفه ای را هم از متقاضیان خواستار باشید.
دکتر شجاعی بیان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای باید منطبق با نیازها و مزیت های استان باشد.
وی در ارتباط با خدمات بانک های حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر فراگیری خدمات گفت: به هیچ وجه هیچ شهرستان یا روستایی در استان نباید از خدمات این حوزه محروم شود لذا در تمامی شهرستان ها باید دارای شعبه و باجه باشند و کار را تا آخرین مرحله باید به سرانجام رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار