معاون وزیر راه و شهرسازی، پروژه محور میامی-گرمه-جاجرم-اسفراین را یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد.
کد خبر: ۶۹۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 02 January 2019

معاون وزیر راه و شهرسازی، پروژه محور میامی-گرمه-جاجرم-اسفراین را یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد.
«خیر ا... خادمی» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما در این باره اعلام کرد: این محور راه دسترسی دو استان خراسان رضوی و شمالی را به مرکز کشور بسیار کوتاه می کند و در توسعه این دو استان می تواند تحول بزرگی را ایجاد کند بر همین اساس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور آن را یکی از اولویت های کاری خود قرار داده است.
وی افزود: این کریدور جدید پس از عبور از صفی آباد و اسفراین به قوچان و مرز باجگیران متصل می شود تا ترانزیت کشورهای همسایه غرب کشور از جمله ترکیه را به ترکمنستان برقرار کند.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه یک پروژه ملی است که باعث ارتقای شاخص راه‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان می‌شود و ایجاد اشتغال، تولید ثروت، توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری از دیگر مزیت های آن است.
«خادمی» اظهار کرد: این پروژه تاکنون پیشرفت کندی داشته است اما با قرار گرفتن در اولویت های کاری وزارتخانه اعتبار آن امسال با افزایش 2.5 برابری به 20 میلیارد تومان رسید و امیدواریم با تخصیص صد درصدی آن تکمیل پروژه تسریع شود. رئیس پلیس راه خراسان شمالی نیز با اشاره به اهمیت این محور در کاهش مسافت مرکز استان تا پایتخت و کاهش آمار تصادفات گفت: با تکمیل پروژه میامی- گرمه- جاجرم- اسفراین، تردد اتوبوس های عبوری از مرکز استان خراسان شمالی تا تهران به این محور منتقل خواهد شد و زمان رسیدن اتوبوس ها از مرکز استان به مرکز کشور حدود 4 ساعت کاهش خواهد یافت. سرهنگ «حسین زاده» افزود: با برقراری تردد در این محور بار ترافیکی دیگر محورهای استان به سمت غرب کشور نیز کاهش می یابد که این باعث کاهش ترافیک و سوانح جاده ای استان می شود./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار