مهدیه اسعدی :
مسئول اداره آموزش و ترویج این اداره کل از آغاز پروژه آموزشی طرح ملی کنترل بیماری بروسلوز در روستای گریوان از توابع شهرستان بجنورد خبر داد.
کد خبر: ۷۰۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 08 January 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی ، مسئول اداره آموزش و ترویج این اداره کل از آغاز پروژه آموزشی طرح ملی کنترل بیماری بروسلوز در روستای گریوان از توابع شهرستان بجنورد خبر داد.

مهدیه اسعدی گفت: طی ابلاغ دستورالعمل و ضوابط اجرایی پروژه آموزشی طرح ارتقاء آگاهی بهره برداران در خصوص بیماری بروسلوز ویژه دامداران عشایری و روستایی توسط سازمان دامپزشکی کشور ، برش استانی خراسان شمالی تا پایان سال 97 تعداد 14 دوره آموزشی و  هر دوره با تعداد فراگیر 30نفر، جمعاً 420 نفر روز آموزش اعلام شد. که  این اداره  کل پس از تشکیل جلسه با اعضاء کارگروه این طرح و برنامه ریزیهای لازم برش شهرستانی آن را مشخص کرد و مصوب گردید تعداد 22 دوره آموزشی با  660 نفر روز آموزش از تاریخ 15 دی تا 15 بهمن سال جاری به مدت 1 ماه در سطح استان برگزار شود.

ایشان بیان کرد: برنامه زمانبندی، مکان برگزاری و مدرسین هر دوره بر اساس نیاز هر منطقه برنامه ریزی و به شبکه های دامپزشکی اعلام شده،  همچنین فایل آموزشی این دوره ها نیز به صورت هماهنگ توسط سازمان دامپزشکی کشور تهیه و ابلاغ گردیده است.

وی افزود: این طرح با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل امور عشایر و مرکز آموزش تحقیقات کشاورزی استان از روستای گریوان شهرستان بجنورد با استقبال خوب دامداران این منطقه آغاز شد.

ایشان خاطر نشان کرد: دوره های آموزشی بهره برداران در طول سال به صورت مستمر برگزار می گردد و آموزش های لازم در خصوص بهداشت، و بیماریهای دام و طیور ، بیماریهای مشترک بین انسان و دام، نحوه و شرایط نگهداری فرآورده های خام دامی،  تشخیص فرآورده های خام دامی سالم از نا سالم به بهره برداران ارائه می گردد./.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار