«شجاعی»: تکمیل نشدن پروژه بزرگراه و احداث نشدن خط آهن بجنورد - گرگان و مشکلات فرودگاه بجنورد برای پیشرفت نکردن استان کافی است
کد خبر: ۷۰۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 10 January 2019

نشست استاندار خراسان شمالی ظهر روز گذشته با تعدادی از اصلاح طلبان استان در حالی برگزار شد که وی در صحبت هایش ضمن اشاره به شاخص های عقب ماندگی استان، نخستین واکنش خود را در خصوص محور بجنورد- گلستان موسوم به جاده مرگ نشان داد.
«شجاعی» برای جبران عقب افتادگی ها و توسعه استان خواستار مطالبه گری همه جریان های سیاسی و مدنی استان شد. وی در پاسخ به انتقاد یکی از اصلاح طلبان در خصوص تکمیل نشدن بزرگراه بجنورد- گلستان و احداث نشدن راه آهن و مشکلات فرودگاه گفت: تکمیل نشدن پروژه بزرگراه و احداث نشدن خط آهن بجنورد - گرگان و مشکلات فرودگاه بجنورد برای به بن بست رسیدن و پیشرفت نکردن استان کافی است. وی افزود: رفتار ما باید عوض شود و گروه های سیاسی باید مطالبه گری را در مردم ایجاد کنند وگرنه باز به جایی نخواهیم رسید.
وی تصریح کرد: برای نمونه پروژه بزرگراه ۵۴۰ تا ۵۵۰ کیلومتری مشهد - بجنورد- گرگان در ۲ استان خراسان رضوی و گلستان تکمیل شده است اما ۷۰ کیلومتر آن در خراسان شمالی باقی مانده است؛ می گویند اعتبار ندارد اما در ۲ استان دیگر تکمیل شده است، این می شود عدم مطالبه گری و اگر مطالبه گری باشد مدیر مربوط باید برود پیگیری کند.وی خاطر نشان کرد: حال استان زمانی خوب می شود که در همه شاخص ها رشد کند و معدلش بالا رود و برای رسیدن به این مطلوب همه گروه ها و احزاب باید کمک کنند. وی تصریح کرد: برای رسیدن به این مقصود باید هدف همه گروه های سیاسی به دور از سهمیه بندی منافع استان باشد و جلساتی را به طور مرتب برگزار کنند که خروجی برای کمک به مدیریت استان داشته باشد.
وی با اشاره به داشته های استان به ویژه در عرصه منابع طبیعی اظهارکرد: اگر دانش و تجربه در کنار دانایی داشته باشیم می توانیم از داشته های مان استفاده و به سمت پیشرفت و توسعه استان حرکت کنیم. مقام عالی دولت در استان با بیان این که اختلافات فکری باعث پختگی و پیمودن درست مسیر حرکت می شود، افزود: احزاب و تشکل ها، داشته های استان و اولویت ها را رصد کنند تا با هم افزایی و همپوشانی تمام اجزای حاکمیتی و نهادهای مدنی، به سمت جمع بندی و اجرای سند توسعه حرکت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: شأن اصلاح طلبی، انجام ندادن هر کار نادرست است؛ حرف درست را حتماً می شنوم و کار درست را قطعاً انجام خواهم داد.وی خطاب به اصلاح طلبان گفت: وظیفه دارم تا انتها با شما صداقت داشته باشم و شما هم در معرفی افراد توانمند، منافع مردم، استان و کشور را ببینید، نه سهم هر حزب و گروه را. استاندار خراسان شمالی در خصوص اداره شدن برخی پست های استان با سرپرستی نیز گفت: ابلاغ گزینه های مدیریتی را تا زمانی که به جمع بندی و انتخاب درست و شایسته نرسم، امضا نمی کنم. وی خاطرنشان کرد: نمی شود کسی تعهدات و شعارهای دولت را نپذیرد و در جایگاه مدیریتی قرار گیرد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار