عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس طرح های خوبی را در دست بررسی دارد و رویکرد قوه مقننه، پایدار کردن درآمدهای آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۷۰۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 13 January 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی علی قربانی در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: اختصاص یک درصد درآمد بانک ها و شرکت های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به آموزش و پرورش از اقداماتی است که می تواند منجر به ایجاد درآمد پایدار برای نظام آموزشی شود.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس افزود: امسال 12 هزار میلیارد ریال بودجه شرکت ها و بانک های دولتی است که با رشدی 50 درصدی رو به رو است.
وی گفت: در بند دیگر از طرح های مزبور، قرار است سالانه دست کم 15 درصد از بودجه عمومی کشور به وزارت آموزش و پرورش تعلق گیرد که این امر هم در صورت تصویب می تواند به عنوان اقدامات زیربنایی و پایدار، به حل مشکلات مالی آموزش و پرورش کمک کند.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس، با اشاره به رویکرد استاندار خراسان شمالی مبنی بر اثربخش بودن نشست ها، گفت: بدون شک نشست ها و کارها، باید منجر به خروجی مناسب شود.

* شورا آموزش و پرورش برآیندی از دانش و علم اعضا است
محمدعلی شجاعی اظهار داشت: این شورا، برآیندی از دانش و علم اعضا است اما دانش و تجربه وقتی به درد می خورد که خروجی برای مردم داشته باشد. صرف دانستن ها، به کار دانش آموز و والدین نمی آید.
وی بر ضرورت برچیدن بخاری های نفتی از مدارس استان تاکید کرد و گفت: مهلت یک ماهه تعیین شده برای برچیده شدن بخاری های نفتی از کلاس های درس، تمدید نمی شود و باید در این مدت زمان، کار عملی شده باشد.

* سرانه فضای نمازخانه ای پایین است
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم با اشاره به پایین بودن سرانه فضای نمازخانه ای در مدارس استان، گفت: اکنون نماز جماعت در قریب به اتفاق مدارس استان اقامه می شود.
علی شورزاده اظهار داشت: البته اقامه نماز جماعت یکهزار و 300 مدرسه استان در سامانه مربوط به ثبت رسیده است.

* آغاز برچیدن بخاری نفتی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه 500 دستگاه بخاری هرمتیک وارد استان شده که جایگزین بخاری های نفتی می شود، گفت: برای سرعت دادن به کارها، شمار گروه های نصاب افزایش یافته است.
امین فلاح اظهار داشت: اکنون 60 درصد از کلاس های درس دارای سامانه گرمایش استاندارد است و 22 درصد از کلاس ها با بخاری گازی و 18 درصد با بخاری های نفتی کاربراتوری گرم می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار