معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در شیروان خبر داد:
۵۶۰ میلیارد تومان از تسهیلات توسعه مناطق روستایی به خراسان شمالی اختصاص یافته که تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان آن به استان ابلاغ شده است.
کد خبر: ۷۰۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 24 January 2019

۵۶۰ میلیارد تومان از تسهیلات توسعه مناطق روستایی به خراسان شمالی اختصاص یافته که تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان آن به استان ابلاغ شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در بازدید از روستای پالکانلو واقع در بخش سرحد شیروان با بیان این مطلب و با اشاره به پرداخت یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ ۴ و ۶ درصد در کشور افزود: سهم خراسان شمالی از این اعتبارات 3.13 درصد است که بیشتر از نسبت جمعیت استان به جمعیت کشور است. «محمد امید» با بیان این که از روز سه شنبه مرحله جدید اعطای تسهیلات روستایی آغاز شده، از سهم ۱۷۰ میلیارد تومانی خراسان شمالی در این مرحله خبر داد و اظهار کرد: خراسان شمالی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی با پیگیری های اخیر استاندار جزو ۴ استان برتر بوده است. وی با اشاره به جمعیت روستایی خراسان شمالی تصریح کرد: میانگین جمعیت روستایی کشور ۲۶ درصد و خراسان شمالی ۴۵ درصد است که این نشان می دهد استان بافت تولیدی و روستایی خود را حفظ کرده است.
استاندار خراسان شمالی نیز با بیان این که استان از ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه روستایی برخوردار است، افزود: جمعیت روستایی استان باعث شده نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی ۵ درصد از متوسط کشوری بالاتر باشد. «شجاعی» افزود: قرار است تا ۱۰ بهمن کل بخاری های نفتی از مدارس خراسان شمالی جمع آوری شود که اکنون از برنامه جلو هستیم و قطعا این اتفاق خواهد افتاد. وی از محرومیت ۲۰ روستای استان از نعمت برق خبر داد و اضافه کرد: تا پایان سال ۹۷ این روستاها برق دار خواهند شد. نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی ایجاد اشتغال پایدار را از مطالبات روستایی این شهرستان نام برد و افزود: از حدود ۱۵۰ روستای شهرستان ۹۸ درصد گازرسانی و بالای ۹۰ درصد آب رسانی بهداشتی شده است.
«عزیزی» بیان کرد: برای تکمیل جاده شیروان - اسفراین به تکمیل پل روستای اسطرخی نیاز داریم که نیازمند توجه دولت است. فرماندار شیروان با بیان این که جمعیت روستایی شیروان در سال ۹۰، ۴۳ درصد بود، اظهار کرد: این جمعیت اکنون به ۴۰ درصد رسیده است که نشان می دهد به توجه ویژه به روستاها نیاز است. «مرآتی» از تنش آبی ۶۵ روستای این شهرستان با جمعیت ۲۰ هزار نفر خبر داد و تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که مجتمع زیدر سرانی تکمیل و به مجتمع های آب رسانی روستایی شمال شیروان متصل شود، در این صورت مشکل تنش آبی این روستاها حل می شود.
وی از جمعیت ۱۰ درصدی عشایری شیروان خبر داد و با بیان این که ۵۰ درصد از جمعیت عشایر استان در شیروان حضور دارند، خاطرنشان کرد: تامین آب شرب عشایر نیز با مشکل روبه رو است. به گزارش خبرنگار ما، بازدید از یک واحد تولیدی و حضور در جمع مردم روستای حلوا چشمه از توابع بخش سرحد از دیگر برنامه های معاون روستایی و مناطق محروم کشور در شیروان بود./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار