مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با اشاره به اکران فیلم های بخش "سیمرغ پروانه ها" در بجنورد همزمان با جشنواره فیلم فجر گفت: نمایش فیلم های کودک و نوجوان سبب رونق این جشنواره می شود.
کد خبر: ۷۱۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 04 February 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ منیر صادقی، فیلم و سینما را یکی از مهم ترین وسایل ارتباط جمعی در زندگی روزمره افراد دانست، گفت: کودکان و نوجوانان نیز در عصر ارتباطات و دنیای پیشرفته امروز، یکی از وسیله های ارتباطی را که انتخاب می کنند فیلم است.

صادقی عنوان کرد: دیدن فیلم، علاوه بر این که اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را پُر می کند به آموزش مهارت های مختلف به شکل محسوس و نامحسوس می پردازد و برخی از این مهارت ها، ملکه ذهن شده و بخشی از شخصیت کودک و نوجوان را در بلند مدت شکل می دهد.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر و تماشای فیلم در فضای جشنواره برای کودکان و نوجوانان، جذاب و به یادماندنی است و هم چنین به رونق این سینما کمک خواهد کرد.

صادقی با اشاره به اکران فیلم های بخش سیمرغ پروانه ها، اظهار کرد: فیلم هایی که ویژه کودکان و نوجوانان ساخته می شود سعی دارد که دغدغه ها و امیدها و آرمان هایشان را به تصویر بکشد و برای مشکلاتشان، گاه، راه حل نیز پیشنهاد دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: در فیلم هایی که برای این قشر ساخته می شوند، اهمیت قصه و فیلمنامه و مخاطب شناسی از اولویت ویژه ای برخوردار است و راه اندازی بخش سیمرغ پروانه ها فرصت خوبی برای بهره مندی کودکان و نوجوانان از فیلم های مناسب آنان است.

صادقی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این رویداد فرهنگی و هنری، افزود: ازمسئولان و دست اندرکاران انتظار می رود که فرصت هایی را برای کودکان و نوجوانان فراهم آورند تا به راحتی در سینما حضور یابند.

وی ابراز امیدواری کرد: اکران فیلم های کودک و نوجوان با تمهیداتی که سنجیده می شود با استقبال مواجه گردد و در مسیر رونق این جشنواره و فرهنگ تماشای فیلم، گامی موثر برداشته شود.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در خراسان شمالی با اکران ١٧ فیلم فاخر این دوره از جشنواره از ١٢ بهمن‌ماه جاری آغاز و تا ٢٢ همین ماه در بجنورد ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار