ه پیمانکاران روکش آسفالت به جای دستمزد، از طریق مزایده املاک واگذار خواهد شد. رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در جلسه روز گذشته این شورا درباره مناقصه روکش آسفالت این شهر اظهارکرد: طی نامه ای اسناد مناقصه روکش آسفالت بجنورد به متراژ 200 هزار متر مربع ارسال شده است که در این راستا هفته گذشته دو جلسه برگزار شد .
کد خبر: ۷۱۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ 06 February 2019

به پیمانکاران روکش آسفالت به جای دستمزد، از طریق مزایده املاک واگذار خواهد شد. رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در جلسه روز گذشته این شورا درباره مناقصه روکش آسفالت این شهر اظهارکرد: طی نامه ای اسناد مناقصه روکش آسفالت بجنورد به متراژ 200 هزار متر مربع ارسال شده است که در این راستا هفته گذشته دو جلسه برگزار شد و بحث سر این بود که از آن هزار تن قیری که در اختیار راه و شهرسازی و 10 هزار تنی که قرار بود داده شود، دیوان محاسبات ایرادها را رفع کرده و اعلام شده است، این میزان قیر را می دهند. «محمدی» ادامه داد: با توجه به این که به ایام عید نزدیک می شویم و مشکلاتی در معابر اصلی و کوچه های مرکزی و حاشیه شهر وجود دارد، روکش آسفالت را به میزان یاد شده به مناقصه بگذاریم و درباره میزان پرداخت تصمیم گیری شود. وی این موضوع به رای گذاشت و اظهارکرد: در این باره با لحاظ تهاتر زمین های به مزایده گذاشته شده، در صورت فروش زمین از محل فروش مزایده پرداخت شود. به گزارش خبرنگار ما این مورد مصوب شد.
همچنین در این جلسه اعضای شورای شهر بر مصوبه لایحه پیشنهادی عوارض محلی و ارزش معاملاتی سال 98 شهرداری به فرمانداری در پاسخ به نامه هیئت تطبیق اصرار کردند.
«محمدی» همچنین با قرائت نامه دیگری از فرمانداری مبنی بر رعایت ضوابط درآمدی و هزینه کرد اعتبارات افزود: به استناد بند یک ضوابط درآمدی و هزینه کرد اعتبارات بخشنامه بودجه سال 98 شهرداری ها میزان پیش بینی درآمدها در سال 98 باید متناسب با میانگین رشد درآمدها در 5 سال گذشته باشد و در صورت نیاز به پیش بینی درآمدهای بیش از میزان فوق باید دلایل توجیهی به پیوست بودجه پیشنهادی شورای شهر به مبادی ذی ربط ارائه شود ضمناً وام های اعطایی و کمک های ویژه جزو درآمدهای ثابت محسوب نخواهد شد. رئیس شورای اسلامی شهر این نامه را به کمیسیون مربوطه ارجاع داد.
وی به نامه دیگری هم از استانداری درباره ارائه بودجه پیشنهادی شهرداری و شورای شهر برای سال 98 و پایان مهلت قانونی آن تا پایان ماه جاری اشاره کرد.رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد هم با ارائه گزارش از بازدید اعضای این کمیسیون از مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد، مصوبات این کمیسیون را قرائت کرد که یکی از آن ها درباره حمایت از تئاتر «روزهای بی قوام» است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا می شود و بیان کرد: در این باره مقرر شد بلیت این تئاتر به ارزش 20 میلیون ریال برای کارکنان شهرداری و خانواده های شان لحاظ شود که اعضای شورای شهر با این طرح موافقت و آن را مصوب کردند. همچنین مقرر شد: اعتبار در لایحه بودجه سال 98 برای اجرا شدن هفته فرهنگی شهر بجنورد اختصاص یابد.«موسوی» رئیس کمیسیون معماری و عمران شورای شهر هم با انتقاد از برف روبی به شیوه نمک پاشی بیان کرد: در هفته های گذشته مشاهده شد شهرداری بجنورد به دلیل عدم پیش بینی نیازهای برف روبی با شتاب برای فرستادن کامیون و خرید نمک اقدام کرد که خودرو در میان راه واژگون شد. وی با اشاره به تاثیر سوء نمک بر درختان، آب های زیرزمینی و محیط زیست اظهارکرد: بهتر است از ماده صنعتی CMA که بیشتر شهرداری های کشور از آن استفاده می کنند، استفاده کنیم که قابلیت چسبندگی برف را از بین می برد. در این باره مقرر شد این موضوع توسط کمیسیون خدمات و زیست شهری و عمران پیگیری شود و این ماده برای خرید در دستور جلسه قرار گیرد.
رئیس کمیسیون خدمات و زیست شهری هم در این جلسه با انتقاد شدید از آلوده سازی فضای مجازی بیان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به موضوع کلیپ و جنجال حاشیه ساز خاتمه داد. «گریوانی» افزود: اگر مفسده های فضای مجازی را حذف کنیم بهترین شرایط اطلاع رسانی و محک خوردن ماست اما عده ای با آبروی دیگران بازی می کنند./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار