در سفر استاندار خراسان شمالی و رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به روستای درکش شهرستان مانه و سملقان، از طرح توان افزایی جوامع محلی با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای منطقه رونمایی شد.
کد خبر: ۷۱۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 06 February 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، هم زمان با چهارمین روز دهه فجر، استاندار به همراه رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به مانه و سملقان، در جمع پرشور اهالی روستای درکش حاضر شدند تا طرح توان افزایی جوامع محلی به طور رسمی معرفی و رونمایی شود.
این طرح که با مشارکت دانشگاه تهران و بنیاد علوی از زیرمجموعه های بنیاد مستضعفان اجرایی شده، شامل بسیج جامعه محلی، راه اندازی صندوق های آبادانی و پیشرفت، ارائه آموزش های مهارتی با هدف اشتغال پایدار در روستاها بر اساس مزیت های نسبی هر منطقهف تسهیلگری کارآفرینی و مشاوره کسب و کار است و در مرحله نخست، در 40 روستای شهرستان مانه و سملقان اجرایی شده است.
مقام عالی دولت در استان در این مراسم با اشاره به این که مانه و سملقان چهارمین شهرستانی بوده که بنیاد این طرح را در آن اجرایی کرده است، حمایت خود از این طرح را برای تسریع و تسهیل امور اعلام کرد.
محمدعلی شجاعی گفت: این طرح با نگاه ویژه به نداشته های روستاهای شهرستان تعریف و در آن تلاش شده با تلفیق علم و تجربه، ارتقای توان انسانی، نهادسازی و گسترش تعاونی ها و استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های محلی، به توانمندسازی اهالی روستاها کمک شود.
وی خاطرنشان کرد: از بدو ورود به استان هم اعلام کردم که اقتصاد روستا باید پیشران توسعه اقتصادی استان شود و با همین نگاه مردم محور تلاش خواهیم کرد برنامه های مشابهی را در دیگر روستاها و شهرستان های استان اجرایی کنیم.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هم در جمع حضار گردآمده در مسجد روستای درکش گفت: وظیفه حاکمیت ایجاد بستر امن و مناسب برای کار و حرکت مردم است چون با پول نفت کشور آباد نمی شود بلکه با مغزها و دست های مردم است که آبادانی رقم می خورد.
محمد سعیدی کیا افزود: تلاش می کنیم در قالب این طرح و استفاده مطلوب از تجربه محرومیت زدایی از منطقه قلعه گنج کرمان، برای توان افزایی جوامع روستایی این شهرستان خدمات لازم را ارائه دهیم.
وی در گفت و گو با خبرنگاران هم به حمایت این بنیاد از تشکیل گروه های مشاوره ای توسعه روستایی اشاره کرد و گفت: با اعطای وام های خرد و ارزان و تسهیلات مختلف ازجمله اختصاص 25 میلیارد تومان در سال جاری برای این منظور، تلاش می کنیم بستر کار و خلاقیت را برای مردم فراهم کنیم.
سعیدی کیا اذعان کرد: با همت و تلاش و پیگیری دکتر شجاعی، استان خراسان شمالی عملکرد خوبی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی داشته است.
در این سفر هم چنین شعبه بانک سینا در مرکز شهرستان مانه و سملقان گشایش یافت./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار