نماینده ولی فقیه در استان در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره تلاوت، حفظ قرآن و رسانه در قرآن به نقش جشنواره های قرآنی در حرکت جامعه به سمت فضای دلپذیر معنوی اشاره کرد و بر قرار گرفتن در این مسیر در طول زندگی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۱۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 20 February 2019

نماینده ولی فقیه در استان در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره تلاوت، حفظ قرآن و رسانه در قرآن به نقش جشنواره های قرآنی در حرکت جامعه به سمت فضای دلپذیر معنوی اشاره کرد و بر قرار گرفتن در این مسیر در طول زندگی تاکید کرد.
آیت ا... «یعقوبی» با بیان این که هر چند این سفره معنوی گسترده است اما همه از آن برخوردار نمی شوند و برخی ها از کنار این سفره بی تفاوت عبور می کنند، خطاب به فعالان قرآنی در این محفل اعلام کرد: این سرمایه عظیمی است که از جانب خداوند به شما عطا شده است و باید بر اساس این سرمایه، سبک زندگی خود و دیگران را ترسیم کنید.
رئیس شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان با مهم خواندن سبک زندگی قرآنی بر راهنمایی گرفتن از قرآن در زمینه معاملات، آموزش، پرورش، ارتباطات، اقتصاد و سیاست تاکید کرد.
وی با تاکید بر این که باید با قرآن نبض جامعه دینی زده شود و در متن جامعه باشد، تصریح کرد: قرآن تنها برای خواندن نیست بلکه کتاب زندگی و قرار است بر اساس آن، جامعه ای محکم و استوار ساخته شود.امام جمعه بجنورد، ترویج فرهنگ غربی به جای فرهنگ قرآنی در احوال پرسی ها را از آسیب های موجود ذکر کرد و افزود: باید مراقب باشیم از فرهنگ قرآنی دور نشویم.
آیت ا... «یعقوبی» ادامه داد: میدان فعالیت قرآن فراوان است و باید آن ها را شناسایی کنیم زیرا نسل جدید به واسطه وجود فضایی مزاحم نیاز بیشتری به قرآن دارد، بنابراین باید قرآن، مفاهیم و فرهنگ قرآنی را نهادینه کنیم تا نسل آینده مان بیمه شود و شبیخون و تهاجم فرهنگی نتواند بر ما تاثیر بگذارد.
وی با اشاره به بیانیه رهبری در آستانه دهه پنجم انقلاب و خطاب قرار دادن جوان ها از حاضران خواست فعالیت های قرآنی متناسب با این بیانیه را انجام دهند و تصریح کرد: یکی از مسئولیت های سنگین تشکل ها و موسسات قرآنی تزریق معنویت و اخلاق به نسل جدید است تا انسان های خود ساخته ای تربیت شوند. وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که در این بیانیه فردسازی، جامعه سازی و تمدن سازی مورد توجه قرار گرفته است خواستار توسعه نگاه فعالان قرآنی و حرکت به سمت تفسیر و تدبر در قرآن شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به روند برگزاری جشنواره به شرکت 217 نفر در آن پرداخت و افزود: 29 نفر حائز رتبه های برتر شدند.
«حسین فرخنده» تبدیل کردن آموزه های قرآنی از طریق زبان هنر به رفتارهای اجتماعی را از اهداف برگزاری این دوره از جشنواره دانست و تصریح کرد: تمام تلاش ما این بود که فضایی را برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه فراهم کنیم تا معرفت های دینی در آن رشد کند و تلفیق این معرفت دینی با هنر تاثیر به سزایی در تعمیق فعالیت های دینی و قرآنی دارد.
وی ادامه داد: یکی از راه های توسعه فرهنگ قرآنی هم افزایی و تعامل دستگاه های مختلف است و در این راستا پیش نویس سند توسعه قرآن آماده شده تا فعالیت ها منظومه وار با همکاری و هم افزایی دستگاه ها صورت بگیرد.به گزارش خبرنگار ما در این آیین از برگزیدگان این دوره تجلیل شد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار