دانش آموزان خوابگاهی ۸ مدرسه شبانه روزی اسفراین یک شنبه شب دچار مسمومیت و برخی در محل و بعضی از آن ها در مراکز درمانی مداوا شدند.
کد خبر: ۷۱۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 26 February 2019

 دانش آموزان خوابگاهی ۸ مدرسه شبانه روزی اسفراین یک شنبه شب دچار مسمومیت و برخی در محل و بعضی از آن ها در مراکز درمانی مداوا شدند. این اتفاق در مدارس شبانه روزی باعث  رفت و آمد و بازدید مدیر آموزش و پرورش، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین و بخشدار مرکزی شد و نیروهای امداد و نجات فوریت های پزشکی اورژانس ۱۱۵ و همکاران شان در بخش بهداشت در گروه های تخصصی بهداشت محیط و پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در این مدارس در حال رفت و آمد بودند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین از صبح روز گذشته در قالب اخباری مسمومیت غذایی شماری از دانش آموزان مدارس شبانه روزی این شهرستان را اعلام کرد.
با پیگیری خبرنگار ما از مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این دانشکده، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین عصر روز گذشته به جزئیات تازه ای از مسمومیت غذایی شماری از دانش آموزان مدارس شبانه روزی این شهرستان اشاره کرد و به او  گفت: ساعت ۶:۳۰ تا ۶:۴۵ صبح روز دوشنبه، دانشکده علوم پزشکی اسفراین در جریان گزارش مسمومیت این دانش آموزان قرار گرفت. دکتر «اسحق ایلدرآبادی» با بیان این که ۲۰۴ دانش آموز مدارس شبانه روزی اسفراین در پی صرف شام یک شنبه شب دچار مسمومیت شدند، افزود: ۱۷۵ دانش آموز به صورت سرپایی با حضور نیروهای امدادی فوریت های پزشکی درمان  و ۲۹ نفر از مسمومان برای تکمیل فرایند درمان راهی بیمارستان شدند که همه آن ها جز یک نفر که سابقه بیماری قلبی داشت از بیمارستان مرخص شدند.
وی با اشاره به این که دلیل مسمومیت این تعداد دانش آموز از ۸ مدرسه شبانه روزی صرف شام یک شنبه شب ارزیابی می شود، بیان کرد: از سوی گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین از مواد غذایی نمونه برداری و به آزمایشگاه غذای مرکز استان ارسال شد تا علت دقیق مسمومیت در روزهای آینده پس از اعلام نتیجه مشخص شود.
وی با تاکید بر این که حال همه دانش آموزان مساعد است، تصریح کرد: ۲ پزشک، ۱۶ نیروی انسانی متعلق به فوریت های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ و ۵ آمبولانس اداره حوادث و فوریت های پزشکی این دانشکده برای امدادرسانی به دانش آموزان ۸ مدرسه شبانه روزی بسیج شدند.
وی همچنین از حضور مدون ۵ تیم، شامل ۳ تیم از گروه تخصصی بهداشت محیط و 2 تیم از گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در مدارس شبانه روزی این شهرستان خبر داد. یکی از دانش آموزان خوابگاهی یکی از مدارس ۸ گانه  مدعی شد: کیفیت نامناسب شام یک شنبه شب دلیل این مسمومیت بود.
دانش آموزی دیگر نوع غذای صرف شده را پوره سیب زمینی ذکر کرد. یکی از فرهنگیان این مدارس که تمایلی به ذکر نام خود  نداشت، مدعی شد: نمونه غذای شب پیش از مسمومیت مشکل طعم و مزه داشت که دانش آموزان را دچار مسمومیت کرد.
تماس با بخشدار مرکزی
گویا بخشدار مرکزی اسفراین به نیابت از فرماندار از فرایند امدادرسانی بازدید کرد و در مدارس شبانه روزی و اورژانس این شهرستان حضور یافت.«بدری» بخشدار مرکزی اسفراین با اشاره به بازدیدها از مدارس و اورژانس ارائه اطلاعات آماری را به رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین به عنوان سخنگو محول کرد.
پاسخ پیامکی
خبرنگار ما با «ابراهیمی» مدیر آموزش و پرورش اسفراین تماس گرفت که موفق به برقراری ارتباط و گفت و گو با وی نشد اما در پاسخ به پیامک ارسالی از سوی خبرنگار ما، پاسخ رسانه ای از جزئیات این رخداد را به رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین حواله داد. به گزارش خبرنگار ما، صبح روز گذشته و در ساعات نخست پس از اطلاع از مسمومیت دانش آموزان برخی از رسانه های خبری شمار مسمومان مدارس شبانه روزی اسفراین را فقط ۱۴ نفر اعلام کردند و مدعی مسمومیت فقط در یک مدرسه شدند./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار