استاندار خراسان شمالی؛
استاندار خراسان شمالی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در چهارم فروردین ماه، دو اولویت مهم سال جدید را مقاوم سازی منازل روستاییان و ایجاد راه دسترسی عنوان کرد.
کد خبر: ۷۲۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 25 March 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی:دکتر محمد علی شجاعی در این نشست بر مقابله با سیل احتمالی و آمادگی تمام مدیران ستاد بحران استان تاکید کرد و اظهار داشت: تمام مدیران ستاد بحران باید نسبت به وضعیت پیش آمده ناشی از وقوع سیلاب در برخی مناطق حساس باشند و به طور مستمر تحلیل گزارش های هواشناسی را جویا شوند تا بر مبنای آن اقدامات لازم را انجام دهند.
وی به مدیران ستاد بحران استان دستور داد تا بر مبنای گزارش های هواشناسی که فقط از خود این سازمان دریافت می کنند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و از رفت و آمدهای بی دلیل به مناطق سیل زده هم جلوگیری شده و تمام توان صرف امدادرسانی شود.
وی تصریح کرد:آنچه که در قالب سیل موجب بروز حوادثی شده واقعیت های زندگی است نه بحران و تنها تفاوت در عدم آمادگی این مسائل است.
شجاعی خاطرنشان کرد:طبق بازدیدهای بعمل آمده از مناطق سیل زده استان، از برنامه های امدادرسانی عقب نیستیم بلکه سرعت امدادرسانی طبق برنامه ها مطلوب بوده که فقط باید تقویت شود.
وی اظهار داشت: اگر مسئولان با دلسوزی کار کرده و نگران مردم باشند می توانیم دغدغه های مردم را کاهش دهیم.
وی در خصوص ادامه بارندگی ها از روز دوشنبه پنجم فروردین به مدت 48 ساعت در این استان گفت:طبق گزارش هواشناسی استان در این دو روز مناطق شرق و جنوب شرق استان شاهد بیشترین میزان بارندگی ها خواهند بود لذا باید اقدامات لازم را انجام داد.
شجاعی افزود:باید امدادرسانی ها از جمله توزیع اقلام ضروری مردم قبل از وقوع بارندگی های بعدی انجام شود و نیروهای خدمات رسان نیز به روستاهای درگیر وقوع سیل اعزام شوند.
وی گفت: اعزام پزشک و داروهای ضروری و اورژانسی، ارسال تجهیزات ضروری توسط دستگاه های اجرایی فنی و تخصصی، ارسال آذوقه، پتو و آب توسط هلال احمر با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، ارسال علوفه برای دام ها توسط جهاد کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد.
وی از راه، پل و آب نما به عنوان نداشته های استان یاد کرد و اظهار داشت: اگر این کمبودها جبران نشود همانند یک کودک با کوچکترین ضعف امکان مدیریت درست را نداریم و بیمار می شویم.
شجاعی با اشاره به وجود خانه های خشتی و گلی در روستاهای استان، بر مقاوم سازی این واحدهای مسکونی تاکید کرد و افزود: اگر پل و مقاوم سازی را داشته باشیم حتی اگر سرتاسر استان را هم باران فرا گیرد جز شادی برای نعمت کشاورزی و آب چیزی برای مردم ندارد.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اعلام برنامه های دستگاه ها تا ۱5 اردیبهشت ماه، گفت: در سال ۹۸ باید علاوه بر اعتباراتی که در سطح ملی پیش بینی می شود خود ما هم در استان ماده ۱۰ و ۱۲ را داشته باشیم تا برای مواقع ضروری منتظر اعتبار از تهران نباشیم.
شجاعی با بیان اینکه حضور مسئولان در جمع مردم باعث دلگرمی آنها می شود، اظهار داشت: فرمانداران و تمام ادارات و سازمان ها آمادگی های لازم را داشته باشند و امکانات لازم قبل از بارندگی به مناطق سیل زده منتقل شود.
وی تاکید کرد: 6دهستان در شهرستان مانه و سملقان و 6 دهستان در شهرستان راز و جرگلان درگیر موضوع سیلاب هستند که باید ادارات آب و فاضلاب شهری، روستایی، منطقه ای، بنیادمسکن، راهداری، ادارات برق، گاز، هلال احمر، جهاد کشاورزی و فناوری اطلاعات هر کدام دو نیرو جهت استقرار در مناطق سیل زده معرفی کرده و تقسیم بندی امور را انجام دهند.
شجاعی معضل اصلی برخی از روستاهای درگیر سیلاب را راه های ارتباطی عنوان کرد و افزود:با تجهیزات سپاه و از طریق ایجاد پل های موقت می توانند راه های دسترسی را برای مردم آسان تر کنند لذا این نقاط باید شناسایی شود.
وی اظهار داشت: تمام مدیران دستگاه های اجرایی تا 24 ساعت آینده باید میزان خسارت ها را با برآورد ریالی آن عنوان کنند تا در جلسه هیات دولت روز چهارشنبه اعلام کنیم.
شجاعی افزود:بیش از 15 هزار نفر از جمعیت این استان طی چند روز اخیر درگیر سیلاب شدند که دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و وزیر کشور پیگیری های متعددی برای اقدامات لازم مناطق سیل زده استان داشتند و اعتباراتی را نیز تخصیص دادند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این نشست بر مدیریت، برنامه ریزی، سیاستگذاری و خدمت به مردم تاکید کرد و گفت:در شرایط بحرانی همچون وقوع سیل باید تصمیمات آنی گرفت و این ما انسان ها هستیم که باید چنین شرایطی را مدیریت کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد:مردم از مسئولان انتظار رسیدگی و حل مشکلات را دارند بنابراین در درازمدت نمی توان شرایط بحرانی را حل کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز گفت:دستگاه های اجرایی خدمات رسان در مناطق سیل زده و در بین مردم حضور یابند که با کمبود نایلون و چادر مواجه هستیم که باید به زودی حل شود.
ولی الله حیاتی تصریح کرد:در بخش جرگلان با مخاطره جدی در حوزه آب مواجه هستیم که مدیران باید حضور پررنگ تری داشته باشند حتی 12 روستای شهرستان رازو جرگلان از قدیم الایام راه دسترسی نداشته اند که این موضوع هم باید حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار