حجت الاسلام عظیم آسوده :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: با توجه به بارش برف و باران و برودت هوا بیش از پنج هزار نفر از مسافران نوروزی در امامزاده‌های استان اسکان داده شدند.
کد خبر: ۷۲۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 25 March 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: با توجه به وقوع سیلاب در شهرستان مانه و سملقان حدود دو هزار نفر در امام زاده جعفر (ع) سیاه دشت و امام زاده عبدالرحمان (ع) روستای خرق این شهرستان اسکان یافتند.
وی افزود: بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز در امامزاده‌های شهرستان شیروان و یک هزار نفر نیز در امامزاده سید اسماعیل (ع) و یکی از مساجد شهرستان بجنورد و تعدادی دیگر نیز در سایر شهرستان ها پذیرش شدند.
آسوده یادآورشد: این در حالی است که از ظرفیت تعدادی از مساجد و بقاع متبرکه که برای اسکان اضطراری مردم در مواقع بحران آماده سازی شده بودند نیز استفاده شد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اماکن هشت امامزاده شاخص در مسیر ورودی تا خروجی استان از قبیل امامزاده سید عباس، سید اسماعیل بابا امان و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و عبدالرضا در شیروان نیز که دارای زائرسرا هستند برای اسکان زائران و مسافران اختصاص یافت
خراسان شمالی دارای ۱۶۸ بقعه متبرکه و حدود یک هزار و ۵۰۰ مسجد، تکیه و حسینیه است.
این استان با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله زائران و گردشگران بی شماری از این خطه گذر می کنند.
خراسان شمالی پنج هزار و ۶۱۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۰ رقبه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار