استاندار خراسان شمالی در بازدید از منطقه عشایری مراوه تپه گلستان؛
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه خسارت سیل اخیر به استان دست کم ۴۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: خسارت وارد آمده به عشایر استان نیز حداقل ۷۰ میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۷۲۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 27 March 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی: دکتر محمد علی شجاعی به همراه رییس سازمان امور عشایر کشور و نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی در از منطقه عشایری مرواه تپه گلستان و روند خدمات و امدادرسانی به عشایر ساکن در این محدوده بازدید و دستورات لازم برای جبران کمبودها و کاهش دغدغه های مردم را صادر کرد.
شجاعی از پیگیری ها برای مصوب شدن پرداخت خسارت به سیل زدگان استان و هیئت دولت خبر داد و افزود:برای ارسال اقلام ضروری به سیل زدگان استان در روزهای ابتدایی وقوع حادثه، چند بار بالگردهایی به پرواز درآمد اما به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی امکان فرود آنها در این مناطق میسر نشد و از راه زمینی کمک رسانی شد.
وی خاطرنشان کرد:برای واگذاری بالگرد اختصاصی امدادونجات به این استان پیگیر هستیم.
رییس سازمان امور عشایر کشور نیز در این بازدیدها اظهار داشت:مسئولان خراسان شمالی و گلستان هرچه در توان داشتند برای کمک رسانی به عشایر مراوه تپه به میدان آوردند.
کرمعلی قندالی تصریح کرد:بارندگی های اخیر ظرفیت خوب علوفه ای برای دام های عشایر ایجاد کرد و زمینه رونق تولیدات این قشر فراهم شد، هرچند خسارت هایی به بار آورد که برای جبران خسارت ها تسهیلات 4درصدی تا 50 میلیون تومان در اختیار عشایر سیل زده قرار میگیرد.
نماینده مردم شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با تدبیر استاندار خراسان شمالی، اقلام ضروری پیش از وقوع سیل به روستاها ارسال شد و تنها استانی بودیم که طی سه ساعت پس از وقوع سیل، چادر، پتو و کالاها در اختیار سیل زدگان قرار گرفت.
عزیزی اظهار داشت:برخی تقوای سیاسی ندارند و علیه استاندار در فضای مجازی شانتاژ می کنند.
وی ادامه داد: در مجلس بحث قانونی شدن ایجاد سرپناه برای عشایر را پیگیری می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار