حبیب یزدان پناه :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری 80 مراسم فرهنگی نوروزگاه در این استان از ابتدای نوروز تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۷۲۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 30 March 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه با اشاره به اینکه مراسم نوروزگاه در نقاط مختلف شهرستان های هشتگانه استان برگزار می شود، گفت: تا کنون استقبال خوبی از سوی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از این نوروزگاه ها شده است.

یزدان پناه عنوان کرد: هدف از برگزاری این مراسم ها معرفی آداب و رسوم و فرهنگ بومی استان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

وی با بیان اینکه طی ایام نوروز شرایط آب و هوا سبب لغو برخی مراسم نوروزگاه در شهرستان ها شد، افزود: همچنین در پی وقوع حادثه تلخ سیلاب در شهر شیراز و احترام به درگذشتگان و ابراز همدردی با خانواده های متوفیان، مراسم جشن های نوروزگاه در هفته گذشته لغو شد.

وی تصریح کرد: مراسم فرهنگی و آیین سنتی جشن نوروزگاه همه روزه تا پایان تعطیلات نوروزی در نقاط مختلف شهرستان های هشتگانه استان با حضور گسترده مسافران و گردشگران برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: اجرای موسیقی مقامی و سنتی، قوشمه و دف نوازی، تئاتر خیابانی، برپایی سیاه چادر عشایری و معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی و غذاهای سنتی از جمله برنامه های نورزگاه های استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار