با حضور استاندار خراسان شمالی ؛
ظهر امروز با حضور استاندار خراسان شمالی، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی کلنگ بازسازی نخستین واحد مسکونی روستایی آسیب دیده در سیل اخیر در روستای کلاته چنار از توابع شهرستان مانه و سملقان به زمین زده شد.
کد خبر: ۷۳۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 09 April 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: تمامی مسئولان استانی از زمان وقوع سیلاب برای خدمت رسانی به مردم همراه ما بودند و توانستیم با بودن در کنار مردم بخشی از آلام و دردهای آنان را کاهش دهیم.
وی افزود: تقریبا تمامی روستاهای استان تحت تاثیر سیل اخیر استان قرار گرفتند اما بحث تخریب مسکن روستایی در ۲۶۴ روستا اتفاق افتاد. وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۶ هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان شمالی نیاز به احداث مجدد دارد.
وی تصریح کرد: آمار تعداد روستاهای آسیب دیده و میزان خسارت به مرکز ارسال شده است و مسئولان ذی ربط در حوزه مسکن روستایی بر امور مسلط هستند.
دکتر شجاعی ابراز امیدواری کرد: با کمک مردم و بهره مندی از توان استان هر چه سریع تر بحث بازسازی مسکن روستایی ساماندهی شود. وی خاطرنشان کرد: وضعیت مسکن روستایی به لحاظ استحکام بنا در استان بسیار نامطلوب است به طوری که با اندک سیلی تخریب شده و مردم را دچار خسارت می کند.
وی گفت: تلاش می کنیم با بهره مندی از تسهیلات و امکاناتی که بنیاد مسکن کشور برای متقاضیان مناطق سیل زده در نظر گرفته است، بتوانیم با سرعت و کیفیت بالا بحث بازسازی منازل روستایی را به پایان برسانیم.
دکتر شجاعی خبر داد: بنیاد مسکن کشور تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴درصد و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار روستاییانی که بابت سیل اخیر خسارت دیده اند قرار می دهد.
وی گفت: از معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور خواسته ام با توجه به اینکه نیمی از جمعیت خراسان شمالی روستانشین هستند کمک های بیشتری برای این استان جذب شود.
در ادامه معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور هم گفت: تلاش داریم کار بازسازی تمامی منازل آسیب دیده کشور ناشی از سیل اخیر تا پایام سال به اتمام برسد.
عزیزالله مهدیان افزود: با توجه به جمعیت فعال، جوان و پای کار مناطق روستایی در استان خراسان شمالی امیدواریم روند بازسازی در این استان کوتاه تر باشد.
مهدیان ادامه داد: تسهیلات و کمک های بلاعوض برای بازسازی منازل روستایی فرسوده از حساب صد حضرت امام خمینی(ره) اعطا می شود و همچنین ۱۶۰ پاکت معادل ۸ تن سیمان رایگان به ازای هر مسکن روستایی جهت نوسازی اختصاص می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار