علی مستوفیان :
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: بقایای دیواره های واقع در محوطه چغور باغ ارتباطی با اثر ثبتی ندارد.
کد خبر: ۷۳۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 24 April 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان اظهار داشت: ارزش تاریخی محوطه چغور باغ که به شماره 21109 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، اثر معماری نبوده است بلکه مربوط به لایه های تاریخی و فرهنگی بوده که در لایه های زیرین این تپه قرار دارد و بقایای روی این تپه ارتباطی با اثر ثبت شده ندارد.

وی با بیان اینکه نوع دیواره های چینه ای و مصالحی که در این دیواره ها بکار گرفته شده است، ارتباطی با دوره تاریخی که برای این تپه به ثبت رسیده ندارد، افزود: مطالعات و بررسی ها نشان می دهد این دیواره و سازه ها از خاک همان محوطه و با قدمت 40 ساله ساخته شده و به هیچ عنوان ارزش تاریخی ندارد.

وی همچنین با اشاره به بازدید، پایش و بررسی مداوم آثار تاریخی استان از سوی کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت، طی یک ماه اخیر و به دنبال بارندگی های فروردین ماه جاری، اظهار داشت: اقدامات اضطراری رفع خطر و نجات بخشی این آثار به صورت شبانه روزی انجام شده است.
مستوفیان با ابراز امیدواری از اینکه هیچ آسیب ناشی از بارندگی، آثار تاریخی استان را تهدید نمی کند، گفت: علی رغم اینکه هنوز اعتباری از محل طرح های مقابله با بحران برای مرمت ابنیه و آثار تاریخی آسیب دیده تخصیص پیدا نکرده اما این مهم با استفاده از توان کارگاهی پرسنل اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی انجام گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار