در جلسه کمیسیون کارگری مطرح شد:
جلسه مشترک کمیسیون کار و کارگری استان و شهرستان اسفراین و تشکل های کارگری و کارفرمایی استان با حضور اعضای کارگروه استان و شهرستان در شرکت لوله گستر اسفراین برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 29 April 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی فرمانداری اسفراین ، طاهر رستمی با اشاره به رویکرد راهبری شهرستان بر مبنای شعار سال مبنی بر رونق تولید افزود: برای تحقق شعار سال نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم که مردم و مسئولین باید این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهند .
وی ادامه داد: تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری¬ نوعی سیاست راهبردی است تا مردم ایران قدم‌های خود را در جهت توسعه کشور و پیشرفت همه جانبه محکم بردارند.
فرماندار اسفراین ضمن اینکه به تحریم های دشمن علیه ایران اشاره داشت گفت: در شرایط تحریم بسیاری از تولیدکننده های ما تحریم را به فرصت تبدیل کردند و بیشترین تولید را در این شرایط داشتند .
وی حفظ اشتغال موجود را یکی از دغدغه های شهرستان برشمرد و گفت: در همین راستا سال گذشته با پیگیریهای انجام شده 3 صنعت راکد را به چرخه تولید بازگرداندیم و تلاش داریم امسال نیز صنایع راکد و نیمه فعال را به چرخه تولید برگردانیم .
رستمی پرداخت 65 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را در راستای ایجاد اشتغال و حفظ مشاغل ایجاد شده بیان کرد و گفت: تسهیلات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به اذن مقام معظم رهبری و به دستور ریاست جمهوری در سال 97 پرداخت شد که ثمره آن را در سال 98 شاهد خواهیم بود.
فرماندار اسفراین ادامه داد : با توجه به اینکه اسفراین علاوه بر اینکه مهد مشاهیر و مفاخر بنام است ؛ قطب صنعتی استان نیز محسوب می شود در معرفی صنایع و مشاهیر کوتاهی شده است و اگر لازم باشد نمایشگاه صنایع شهرستان را در اسفراین برگزار خواهیم کرد.

* توجه به نیروی کار و ارزش گذاری به خدمات ارائه شده

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری نیز از برگزاری 15 جلسه کمیسیون کار و کارگری در سال 97 خبر داد و گفت: از این 15 جلسه در 7 جلسه آن به طور ویژه به حقوق معوقه کارگران در سال گذشته پرداخته شد که با همکاری دستگاهها و بانکها 80 درصد حقوق معوق کارگران پرداخت شد و 20 درصد باقیمانده در حال پیگیری است .
مهردخت قوپرانلو با اشاره به حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کارگری به عنوان اهداف تشکیل کمیسیون کارگری گفت: در این راستا باید منافع دو قشر کارگر و کارفرما تأمین شود.
وی ادامه داد: در شرایطی که به خاطر تشدید تحریم ها ایجاد شده است و دشمن اقتصاد و معیشت مردم را هدف قرار داده است ، عمل کردن بر مبنای رونق تولید، چتر نجاتی برای جلوگیری از فرار مغزها و افزایش و تقویت سرمایه گذاری خواهد بود .
دکتر قوپرانلو تولید بیشتر را یکی از رویکردهای کاهش آسیبهای اجتماعی عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی محور تولید پایدار است و توجه و فرهنگ سازی به نیروی کار و ارزش گذاری به خدمات ارائه شده همسو با رونق تولید باعث خواهد شد کمتر دچار آسیبهای اجتماعی شویم .

* استمرار تولید ؛ استمرار امنیت شغلی کارگران

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی نیز با توجه به تحریم های اعمال شده از سوی دشمن علیه ایران گفت: درایت فضا به شکل مدیریت شده باعث شد که بستر تبادلات سرمایه گذاری بیش از گذشته فراهم شود .
محمدرضا موفق تکمیل چرخه تولید فولاد اسفراین را گامی در راستای رونق تولید و اشتغال برشمرد و افزود: اگر دنبال استمرار امنیت شغلی برای کارگران هستیم باید استمرار تولید نیز وجود داشته باشد .
وی نگاه اقتصادی مدیران و مردم را راهی برای گذر از شرایط کنونی عنوان کرد و گفت: کارکردها امروز صرفاَ دیپلماتیک و قضایی نیست و اگر قرار است از بحرانی که دشمن علیه نظام تدبیر کرده است خارج شویم باید همه نگاه اقتصادی داشته باشیم.
گفتنی است در جلسه امروز نماینده کارگران و کارفرمایان استان به بیان مشکلات خود پرداختند و بعد از پایان جلسه اعضای کمیسیون کارگری استان و شهرستان از چند فاز شرکت لوله گستر بازدید کردند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار