دکتر محمد علی شجاعی ؛
استاندار خراسان شمالی گفت: ورود سیستم قضایی به مباحث اجرایی استان بر اساس وظیفه، احساس مسئولیت و دغدغه مندی است.
کد خبر: ۷۳۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 30 April 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمد علی شجاعی در آیین افتتاح مجتمع قضایی شهید لاجوردی شهرستان بجنورد اظهار داشت: با نگاه به تاریخ چهل ساله سیستم قضایی کشور متوجه می شویم کار این سیستم جهادی و انقلابی است.
دکتر شجاعی افزود: به رغم وجود اصل تفکیک قوا اما قوه قضاییه همیشه همراه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است و سمت و سوی توسعه سیستم قضایی به سمت پویایی و مردمی شدن با نگاه ولایت مداری می باشد تا بتواند درد و آلام مردم را تسکین دهد.
وی ادامه داد: در وضعیت کنونی کشور که دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند تدبیر مقام معظم رهبری برای تشکیل جلسات سران سه قوه برای ایجاد هماهنگی با هدف حل مشکلات کشور توانسته است راهگشا باشد.
دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: از ابتدای حضورم در استان تاکیدم بر هماهنگی میان تمامی اجزای نظام برای پیشبرد اهداف توسعه ای می باشد و انصافا این نگاه در استان جاری است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: ورود سیستم قضایی به مباحث اجرایی بر اساس حس مسئولیت و وظیفه آنان است و بنده حس می کنم یکی از همکاران استانداری ورود داشته است و خوشبختانه این هم افزایی در شورای تامین استان نیز برقرار می باشد.
دکتر محمدعلی شجاعی با تاکید بر وجود فضای ارامش در خراسان شمالی، تصریح کرد: در فضای آرام می توان حرف از توسعه و پیشرفت زد؛ به رغم تمامی تلاش های انجام شده در خراسان شمالی اما همه ما می دانیم شتاب کار و توسعه در استان باید افزایش یابد.
وی گفت: طی کردن مسیر گذشته موجب می شود در بسیاری از شاخص ها رتبه فعلی را داشته باشیم و برای ارتقای جایگاه استان مستلزم تفکرات بزرگ هستیم.
دکتر شجاعی اشاره داشت: برای ایجاد داشته های توسعه در استان که دیگر استان ها دارند اما در خراسان شمالی وجود ندارد برخی تفکرات استان دنبال دلیل هستند.
دکتر شجاعی با تاکید بر اینکه با وجود تفکرات سنتی، قدیمی و محله ای نمی توان حرف از توسعه زد، گفت: فضای قالب استان باید مسیر توسعه را باز کند.
وی مطرح کرد: ما برای ایجاد اشتغال و آباد کردن سفره مردم ناگزیر به حضور بخش خصوصی در استان هستیم و برای حضور سرمایه گذاران باید فضای امن ایجاد شود.
دکتر شجاعی افزود: به اعتقاد بنده اگر به دنبال توسعه هستیم باید در سیستم اجرایی تحول ایجاد کنیم و با نگاه بلند و توام با دلسوزی برای مردم گام برداریم تا توسعه همه جانبه شامل حال مردم شود.
وی ادامه داد: تحقق این هدف مستلزم بهره مندی از مشترکات، هم افزایی و پذیرش الزام برداشتن گام های بزرگ می باشد.
استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود افزود: تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی نباید تنها در بنرها نمایان باشد و بلکه باید در عمل ثابت شود تا هجمه های اقتصادی مختلف دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی به وجود نیاید.
دکتر محمدعلی شجاعی با تاکید بر گسترش افکار بزرگ و توسعه ای در استان، اشاره داشت: در بازدید از روستاهای سیل زده استان به نداشته های فراوان آنان دلمان می سوزد و به اعتقاد بنده در این شرایط تنها پرداختن به مسائل سیاسی و برداشتن و جایگزینی افراد بسیار ظلم است.
دکتر شجاعی افزود: اگر کاری انجام شود مردم آن را حس می کنند و با ارائه آمار و ارقام نمیتوان کارهای انجام نداده را پوشش داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار