معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندانهای کشور :
در اولین جلسه شورای اداری و برنامه ریزی زندانهای خراسان شمالی در سال ۹۸ که با محوریت برنامه های اجرایی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و با حضور حجتی پور معاون سلامت، اصلاح وتربیت و علی اکبری مدیر کل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندانهای کشور برگزار گردید.
کد خبر: ۷۳۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 30 April 2019

در اولین جلسه شورای اداری و برنامه ریزی زندانهای خراسان شمالی در سال ۹۸ که با محوریت برنامه های اجرایی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و با حضور حجتی پور معاون سلامت، اصلاح وتربیت و علی اکبری مدیر کل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندانهای کشور برگزار گردید بر صیانت از کارکنان،تقویت برنامه های حمایتی،شناسایی خانواده های زندانیان نیازمند و اجرای مطلوب و دقیق اولویت های سازمانی از جمله تفکیک و طبقه بندی زندانیان تأکید گردید.

در ابتدای جلسه مجتبی محمدی مدیر کل زندانهای استان در سخنانی اهتمام در راستای اجرای برنامه های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را یک ضرورت در جامعه امروزی دانست و از ارائه خدمات آموزشی،حمایتی و مشاوره ای به بیش از ۱۲۵۰ نفر از همسران و فرزندان زندانیان در دو موضوع پیشگیری از گرایش به مواد مخدر و ارتقای مهارت های اخلاقی و زندگی خبر داد.

مدیرکل زندانهای خراسان شمالی کاهش ۴۵ درصدی جمعیت کیفری زندانهای خراسان شمالی را در پی عفو عمومی در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را یک اقدام ارزشی قلمداد نمود و کسب عنوان استان برتر به جهت اجرای به موقع وتعداد زندانیان مشمول این دستورالعمل را یک دستاورد مهم برای استان دانست.

کیفی بخشی و نظام مند نمودن ارائه خدمات حمایتی و مددکاری،بهداشت و درمان،اشتغال و حرفه آموزی،معاضدت های قضایی و توجه ویژه به نیروی انسانی از دیگر موضوعاتی بود که مدیر کل زندانهای خراسان شمالی در گزارش خود به آن اشاره نمود.

حجتی پور معاون سلامت و اصلاح وتربیت سازمان زندانها نیز در این جلسه در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از اقدامات ارزشی انجام گرفته درزندانهای خراسان شمالی تقدیر و آرزوی ارتقاء این فعالیت ها در دوره جدید مدیریت زندانهای استان را نمود.

معاون سلامت ، اصلاح و تربیت زندانهای کشور به ماندگاری و اثر بخشی امور خیر در جامعه اشاره نمود و از اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندانها به عنوان یک کار خیر ماندگار یاد نمود.

وی از سازمان زندانها به عنوان یک سازمان پویا و مطرح در حوزه اصلاحی و تربیتی یادکرد و افتخارات این سازمان را در برنامه های قرآنی،ستاد اقامه نماز،برنامه های کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی واعتماد خیرین و نیکوکاران را در کمک به اهداف این سازمان گواه این ادعا دانست.

حجتی پور لازمه دست یابی به توفیقات را در گرو داشتن نیروهایی متعهد،کارآمد،سالم و متخصص دانست و از نیروی انسانی به عنوان مهم ترین رکن سازمانی یاد نمود و از اعضای شورای برنامه ریزی زندانهای خراسان شمالی خواست تا همواره صیانت و پیشگیری از گرایش کارکنان به آسیب های اجتماعی را سرلوحه اقدامات مدیریتی خود قرار دهند.

معاون سلامت ، اصلاح و تربیت سازمان زندانهای کشور با نقل سخنی از شهید مطهری،ظلم و بی عدالتی،فساد اخلاقی،تفرقه افکنی و ترک امر به معروف و نهی از منکر را چهار عامل اساسی در فروپاشی جوامع دانست و خاطر نشان ساخت: باید امروز بیش از گذشته خود را در برابر ابزارهای دشمن در جنگ نرم پیشه رو واکسینه نماییم.

رئیس کمیته کاهش آسیب و مقابله با رفتارهای پرخطر سازمان زندانهای کشور در ادامه خطاب به مدیران عامل انجمن های حمایت از زندانیان،اقدامات حمایتی را مهم ترین وظیفه انجمن های حمایت دانست واز آنان خواست تا از ظرفیت خیرین در کمک بیشتر به خانواده زندانیان نیازمند بهره گیرند.

حجتی پور نظام مندی برنامه های حمایتی و اصلاحی را از جمله راهبردهای سازمان زندانها دانست و ایجاد برنامه های نرم افزاری را به این منظور دانست و اعلام داشت:ثبت به موقع و دقت کافی در درج اطلاعات در سامانه های سازمانی، برنامه ریزی اصولی و انجام اقدامات کیفی را به همراه خواهد داشت.

شناسایی افراد و خانواده های نیازمند مساعدت،پویایی مراکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج،اجرای صحیح برنامه درمان نگهدارنده متادون درمانی،اهتمام در اجرای صحیح و مطلوب تفکیک و طبقه بندی زندانیان،اهمیت بخشی به فعالیت های فرهنگی و هنری و استفاده از توان نهادهای برون سازمانی در راستای کمک به زندانیان و خانواده های آنان از دیگرمواردی بود که معاون سلامت،اصلاح و تربیت سازمان زندانهای کشور بر اجرای دقیق آن تأکید نمود.

دیدار با رئیس کل دادگستری استان،بازدید از قسمت های مختلف زندانهای بجنورد،شیروان و کانون اصلاح وتربیت ازجمله برنامه های حضور معاون سلامت ،اصلاح و تربیت سازمان زندانها و مدیر کل دفتر اقدامات حمایتی در استان خراسان شمالی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار