وزیر کشور در نشست با علمای اهل سنت استان:
در سیل اخیر زیرساخت های خراسان شمالی هم دچار آسیب شدند و زیرساخت ها، ابنیه و راه های دسترسی روستایی مانند پل در استان بسیار ضعیف است و روستاییان در سیل اخیر برای رفت و آمد دچار زحمت شدند.
کد خبر: ۷۴۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 04 May 2019

در سیل اخیر زیرساخت های خراسان شمالی هم دچار آسیب شدند و زیرساخت ها، ابنیه و راه های دسترسی روستایی مانند پل در استان بسیار ضعیف است و روستاییان در سیل اخیر برای رفت و آمد دچار زحمت شدند. وزیر کشور روز پنج شنبه با بیان این مطلب در نشست با علمای اهل سنت خراسان شمالی، بر جبران سریع خسارت ها تاکید کرد و افزود: طی بازدید از مناطق سیل زده مانه و سملقان متوجه خسارت جدی سیل به منازل خشتی و گلی شدم که ادامه زندگی در این منازل بسیار خطرناک است و باید این منازل سریع تخریب و بازسازی شود. «رحمانی فضلی» ابراز امیدواری کرد: با برآورد سریع استان پیگیری ها آغاز و زیرساخت ها به سرعت ایجاد شود. وزیر کشور با تشکر و قدردانی از زحمات استاندار خراسان شمالی در مدیریت سیل اخیر در استان گفت: مدیریت خوب استاندار موجب کاهش خسارت سیل در خراسان شمالی شد و یکی از مهم ترین اتفاقات موثر مدیریت خوب استان در حادثه سیل اخیر کاهش تلفات جانی در استان بود.
«رحمانی فضلی» از آسیب سیل اخیر به ۲۵ استان خبر داد و اضافه کرد: سیل اخیر کشور بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان به مردم خسارت وارد کرد. وی به خسارت سیل اخیر به کشور اشاره کرد و گفت: ۱۷۶ هزار خانواده در کشور با سیل درگیر شدند که لوازم پنج گانه منزل بیش از ۱۰۰ هزار خانواده آماده است و به محض آماده سازی منازل به آن‌ها واگذار می‌شود.
وی ادامه داد: هم اکنون پرداخت خسارت سیل به سیل زدگان از گرگان آغاز شده است و به طور جدی ادامه دارد.
وی همچنین تصریح کرد: دستگاه های اجرایی خراسان شمالی باید تلاش کنند موانع اجرایی برای بهبود فضای اشتغال را برطرف و روند اقدامات اجرایی را تسریع کنند تا شاهد توسعه و آبادانی این استان باشیم.
وی افزود: مردم و علمای اهل سنت مهم ترین سرمایه های کشور هستند و جمهوری اسلامی ایران از تنوع قومیتی فراوانی برخوردار است و در عین حال وحدت و انسجام خوبی در کشور حاکم است. «رحمانی فضلی» افزود: وحدت بین شیعه و اهل سنت، ملت ما را شجاع، مستقل و آزاد کرده است. «شجاعی» استاندار خراسان شمالی هم اهل سنت خراسان شمالی را به عنوان یک سرمایه در همه صحنه ها تلقی کرد و ادامه داد: انسجام و برادری اهل سنت از قدرت بزرگی برخوردار است. نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: سیل اخیر در استان خراسان شمالی خسارت هایی را به اراضی کشاورزی، دام ها، منازل مسکونی و ابنیه و راه های روستایی وارد کرد که نگاه ویژه دولت را می طلبد تا مشکلات مطرح شده را برطرف کند. «اکبری» با بیان این که ۵۰ روز از سیل اخیر به خراسان شمالی می گذرد، اظهار کرد: با گذشت ۵۰ روز هنوز بسیاری از راه ها و ابنیه به صورت اصولی بازگشایی نشده و به صورت موقت بازگشایی شده است و پل یکی از نیازها و ضروریات این منطقه است. /روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار