بعد از ٦ دهه فعالیت هنری؛
کاشی ماندگار به پاس بیش از ٦ دهه فعالیت در رشته موسیقی مقامی سر درب منزل استاد پیشکسوت عیسی قلی پور(بخشی) در بجنورد نصب شد.
کد خبر: ۷۴۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 04 May 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ در این مراسم که با حضور، فرماندار بجنورد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی و جمعی از فعالان فرهنگ و هنر و علاقمندان برگزار شد، کاشی ماندگار بر سر درب منزل استاد عیسی قلی پور نصب شد.

عیسی قلی پور فرزند سلیمان متولد سال ۱۳۲۱ روستای گودر سلاخی بجنورد در خانواده ای هنرمند پرورش یافت. چنانکه پدر و اجداد ایشان همگی “بخشی” و دوتاربان بوده و فرزندان ایشان هم حتی نوه ایشان هم به تبعیت از ریشه پدری با دوتار و ادبیات بخشی های خراسان شمالی آشنا بودند.

استاد قلی پور دارای درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تاکنون در جشنواره های متعددی شرکت کرده و همیشه با اکتساب درجات بالا و لوح های ارزنده در سطح ملی و جهانی موجبات سربلندی فرهنگ استان خراسان شمالی را فراهم آورده است.

لازم به ذکر است؛ کاشی ماندگار خراسان شمالی به نام استاد عیسی قلی پور (بخشی) پیشکسوت موسیقی مقامی استان با حضور مسئولان، علاقمندان و فعالان فرهنگ، هنر و ادب استان در سردرب منزل وی نصب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار