نشست مشترک استاندار خراسان شمالی با معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و با حضور مجمع نمایندگان استان برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 05 May 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی هدف از برگزاری این نشست را دعوت از رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای سفر به استان، پیگیری مسائل و مشکلات راهدای و حمل و نقل جاده ای استان اعم از تامین اعتبار برای اصلاح نقاط پرتصادف، تامین تابلو و علائم مورد نیاز جاده های استان، روکش آسفالت، چارت تشکیلاتی و اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های مواصلاتی، خسارات ناشی از سیل و سایر موارد مورد نیاز در این حوزه عنوان کرد.
دکتر شجاعی در این نشست، نگهداری و مرمت راه ها را یکی از مهمترین اقدامات در بحث استمرار بهره برداری از زیربناهای حمل و نقل زمینی قلمداد کرد و افزود: با توجه به این که نیمی از استان خراسان شمالی در منطقه کوهستانی قرار گرفته است، روسازی اکثر راه های ارتباطی استان متأثر از تغییرات آب و هوایی دچار خرابی آسفالت می شوند که نیازمند توجه ویژه و روکش مجدد می باشند.
وی ادامه داد: به دلیل افزایش بی سابقه بارندگی ها از ابتدای سال جاری و وقوع سیلاب ها و آب شستگی برخی راه ها، میزان خرابی ها تشدید یافته است و بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت اجرای روکش آسفالت برخی از محورهای مواصلاتی استان خواستار صدور دستورات لازم برای تامین نیازهای استان در این حوزه هستیم.
دکتر شجاعی در ادامه موضوع تأمین اعتبار اصلاح نقاط پرتصادف استان را مطرح کرد و گفت: با توجه به حجم بالای ترافیک در استان خراسان شمالی بنابراین رفع و اصلاح نقاط پر تصادف به تعداد ۹۶ نقطه در سطح راه های حوزه استحفاظی استان، براساس طرح های مطالعاتی انجام شده مورد تاکید است.
وی بر تأمین اعتبار تابلو و علائم مورد نیاز راه های استان هم تاکید کرد و افزود: علائم جاده ای به عنوان زبان گویای جاده ها، نقش موثری در افزایش ایمنی راه ها و راهنمایی و هدایت کاربران جاده ای دارند.
دکتر شجاعی بر صدور دستورات لازم برای تأمین و تخصیص اعتبار برای تأمین تابلو و علائم مورد نیاز محورهای مواصلاتی و راه های روستایی استان تاکید کرد.
بر اساس این گزارش در این نشست موضوعات چارت تشکیلاتی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گرمه و تامین اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های مواصلاتی و خسارت های ناشی از سیل نیز مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار