پروژه محور بجنورد- گلستان جانی دوباره می گیرد
با طی روند قانونی، حدود یک ماه دیگر 32 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به پروژه 4 خطه کردن محور بجنورد- گلستان در قالب اسناد خزانه اسلامی میان پیمانکاران این پروژه توزیع می شود تا بهره برداری از 14 کیلومتر دیگر از این پروژه طی امسال تسریع شود.
کد خبر: ۷۴۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 14 May 2019

با طی روند قانونی، حدود یک ماه دیگر 32 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به پروژه 4 خطه کردن محور بجنورد- گلستان در قالب اسناد خزانه اسلامی میان پیمانکاران این پروژه توزیع می شود تا بهره برداری از 14 کیلومتر دیگر از این پروژه طی امسال تسریع شود. در پی اعلام خبر تخصیص 32 میلیارد تومان اعتبار به محور بجنورد- گلستان موسوم به جاده مرگ از سوی رئیس مجمع نمایندگان استان، پیگیری های خبرنگار ما حاکی از آن است که هم اکنون انجام مراحل قانونی برای اعطای اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران این محور آغاز شده است. بر اساس اعلام یک منبع آگاه، این روند حدود یک ماه به طول می انجامد و پس از آن پیمانکاران با تزریق اعتبار جدید، فعالیت های راه سازی خود را در این محور آغاز می کنند. با توجه به پیشرفت 60 درصدی این پروژه در محدوده 10 کیلومتری کشانک تا مهمانک، بهره برداری از این قطعه و حذف یکی از قطعات مرگبار این محور طی امسال انجام خواهد شد.
این قطعه هم اکنون از عرض بسیار کمی برخوردار است و یک لایه روکش نخست آن نیز انجام شده و نصب دیوارهای نیوجرسی در میان دو باند، لایه دوم آسفالت و نصب تابلوی علایم راهنمایی و رانندگی از جمله اقداماتی است که باید برای بهره برداری از این قطعه انجام گیرد. اطلاعات دریافتی خبرنگار ما حاکی است، با توجه به پایان زیرسازی و بتن ریزی در 4 کیلومتر از محدوده قطعه رباط قره بیل به سمت چشمه خان، با تزریق اعتبار جدید عملیات راه سازی در این قطعه نیز دوباره جان می گیرد تا به بهره برداری از این قطعه در سال جدید امیدوار شویم. با توجه به نشست جاده در محدوده چشمه خان به دشت، بازسازی این مسیر و همچنین تکمیل کنارگذر شمالی بجنورد، دیگر اولویت های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این پروژه است.
محور 142 کیلومتری بجنورد- گلستان حادثه خیزترین محور جاده ای استان است که سالانه حدود 30 درصد از قربانیان حوادث جاده ای استان در این محور جان خود را از دست می دهند.
مطابق مصوبه سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی مقرر بود این پروژه تا پایان سال 96 به اتمام برسد اما هم اکنون 67 کیلومتر از آن 4 خطه شده است. وزیر راه و شهرسازی سال گذشته در پی دیدار استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان برای پایان این پروژه طی امسال ضرب الاجل تعیین کرد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار