معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی :
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : برنامه های اوقات فراغت امسال با شعار « رونق تولید با مهارت آموزی و کار آفرینی» اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ 15 June 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی ، علی شورزاده در خصوص برنامه های اوقات فراغت تابستان 98 گفت : برنامه های اوقات فراغت امسال با شعار « رونق تولید با مهارت آموزی و کار آفرینی» اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد : آموزش و پرورش نه تنها در ایام سال تحصیلی بلکه در زمان تعطیلی مدارس نیز برای دانش آموزان برنامه ریزی می کند .البته نفس کار برنامه های اوقات فراغت اختیاری و انتخابی است و دانش آموزان می توانند با توجه به علایق و توانایی های شخصی خود در کلاس های متنوع و مختلف شرکت نمایند.

وی افزود : برنامه های اوقات فراغت در حوزه مهارت های مختلف دسته بندی می شوند ؛ بخش اول مهارت های ارتباطی ، معرفتی ، هویتی و بصیرتی مانند کلاس های آموزش قرآن ، آشنایی با زندگی ائمه اطهار ، تشکیل گروه های همخوانی ، برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی در بقاع متبرکه و ..، بخش دوم مهارت های فرهنگی ، هنری و فعالیت های نشاط آور همچون برگزاری دوره های آموزش عمومی ، برگزاری کارگاه های مهارت آموزی ، فعالیت های فرهنگی و هنری ، برگزاری اردوها و بازدید ها ، اردوهای طرح هجرت و اردوی زیارت اولی ها و اردوهای مناطق مرزی و پیشتازان .بخش سوم مهارت های حرفه ای مانند برگزاری کلاس ها و دوره های فشرده و زودبازده آشنایی با آموزش های مجازی ، بخش چهارم مهارت های اقتصادی و اشتغال زایی و بخش پنجم مهارت های ورزشی و سلامت .

شورزاده ادامه داد: فعالیت های اوقات فراغت متمرکز بر سه اصل برنامه ریزی ، اجرا و نظارت و ارزیابی است . خواسته ما کیفیت بالای اجرای برنامه هاست .چه در شهرها و نقاط برخوردار و چه در مراکز بخش ها ، حاشیه شهرها و روستاهای با جمعیت بالا .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی در خصوص فعالیت های انجام شده در خصوص اوقات فراغت در سال جاری گفت : در حال حاضر کمیسیون های استانی و شهرستانی تشکیل شده و پایگاه های اوقات فراغت در شهرستا ن ها تشکیل شده و در حال تبلیغات و ثبت نام می باشند . هزینه اداره این کلاس ها از محل مشارکت دانش آموزان است .

شورازده با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 70 هزار نفر از دانش آموزان استان در کلاس های اوقات فراغت شرکت کردند گفت :کلاس های اوقات فراغت در تابستان در 8 هفته برگزار می شود و در پایان دوره به دانش آموزان گواهی نامه مهارت اعطا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار