مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: تنها ۵۰ درصد از جمعیت هدف طرح پایش فشارخون در خراسان شمالی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۶۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 07 July 2019

عیسی برجی با بیان اینکه طرح پایش فشار خون با اهداف بسیاری از سوی وزارت بهداشت به سراسر کشور ابلاغ و مقرر شد همه دستگاه های سلامت محور در این طرح ملی همکاری داشته باشند، گفت: متأسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح و عدم هماهنگی های لازم، تنها ۵۰ درصد از جمعیت مورد هدف طرح پایش فشارخون در خراسان شمالی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: بلاتکلیفی افراد شناسایی شده مبتلا به فشارخون بالا از مشکلاتی است که در ماه های آینده  با آن روبرو می شویم و حتما مسئولان دستگاه های سلامت محور باید پاسخگو بوده و نتایج اعلام شود.

 

برجی در خصوص حوزه دارو در خراسان شمالی، افزود: با توجه به بررسی های انجام شده  تقریبا ۴۸ قلم داروی تخصصی در استان کمیاب و یا نایاب است.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با اشاره به اینکه قیمت بعضی از داروها حتی ۱۰۰درصد و یا بیشتر افزایش داشته است، بیان داشت: البته کمبود داروها و افزایش قیمت ها تابع شرایط کشوری است.

 

برجی خاطرنشان کرد: اما دپوی دارویی بزرگ در استان، توزیع و سهمیه بندی عادلانه داروهای تخصصی، ترویج فرهنگ کاهش مصرف داروها، برگزاری کلاس های آموزشی و بهداشتی و توجه به بعد بهداشتی و جایگزینی داروهای گیاهی زیر نظر پزشک آموزش دیده طب سنتی می تواند بخشی از مشکلات حوزه بهداشت را کاهش دهد.



وی در خصوص تعامل با دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز افزود: با گذشت دو هفته و یا بیشتر که از جلسه معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان می گذرد، اما با توجه به درخواست سازمان بسیج جامعه پزشکی هنوز دیدار رسمی  مدیر کانون های بسیج جامعه پزشکی استان و بسیجیان جامعه پزشکی با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بنا به دلایلی نامشخص محقق نشده است.

 

برجی اظهارداشت: این در حالی است که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بجنورد به عناوین مختلف صحبت از تعامل و همکاری حداکثری داشته، البته در شرایط فعلی جهت کنترل و رفع مشکلات خصوصا حوزه سلامت چاره ای جز همفکری، مشورت و همکاری همه اقشار جامعه و حوزه سلامت نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار